آگاه بخشی سیاسی و اعتقادی نقش موثری در بازآفرینی هویت دانشجو دارد

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان گفت:مهم‌ترین اصلی که بر هویت دانشجو اثر گذار است و او را نسبت به مسائل جامعه حساس می‌کند، شفاف سازی رویدادها و پاسخ به شبهات سیاسی و اعتقادی است.

محمد روحانی مقدم معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره برنامه‌های این واحد دانشگاهی در روز دانشجو اظهارکرد: برگزاری وبیناری با عنوان «تاثیرات دانشجویان در گام دوم انقلاب» یکی از برنامه‌های مهم واحد سمنان است که ۱۶ آذرماه با حضور دانشجویان برگزار خواهد شد. کانون رسانه دانشگاه نیز کلیپی را از مصاحبه با دانشجویان آماده کرده‌اند که در روز دانشجو منتشر می‌شود.

وی با اشاره به تاکید معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر انجام فعالیت‌های معرفتی در روز دانشجو به جای جشن و پایکوبی افزود: خوشبختانه تاکنون هیچ کدام از برنامه‌های واحدهای استان سمنان در روز دانشجو به سمت جشن و پایکوبی نرفته و بیشتر تمرکز ما بر برگزاری برنامه‌های سیاسی بوده است. البته افراد مدعو در جلسات و برنامه‌های روز دانشجو از اهمیت زیادی برخوردار هستند لذا دانشجویان به دنبال رفع ابهامات خود در مسائل مختلف هستند.

روحانی مقدم ادامه داد: مرحوم حسین شیخ السلام، سخنران مدعو مراسم روز دانشجوی واحد سمنان در سال گذشته بود که با استقبال بخش قابل توجهی از دانشجویان مواجه شد. در این برنامه موضوعاتی از قبیل مذاکره با آمریکا، برجام، تاثیرات مسائل سیاسی در زندگی مردم... مورد تحلیل و ارزیابی قرار گرفت و بسیاری ابهامات و شبهات دانشجویان در حوزه مسائل سیاسی برطرف شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان با تاکید بر لزوم توجه به هویت دانشجو در برنامه‌های ۱۶ آذر گفت: مهم‌ترین اصلی که بر هویت دانشجو اثر گذار است و او را نسبت به مسائل جامعه حساس می‌کند، شفاف سازی رویدادها و پاسخ به شبهات سیاسی و اعتقادی است. زیرا بخشی از دانشجویان به دلیل نداشتن اطلاعات کافی، توانایی پاسخگویی به برخی از شبهات را ندارند. به همین دلیل، شفاف‌سازی و آگاه سازی دانشجویان اثر قابل توجهی را در افزایش انگیزه و بازآفرینی هویت آن‌ها خواهد داشت.

دانشجویان از هویت اصلی خود فاصله گرفته‌اند

وی با بیان این که درحال حاضر بخش قابل توجهی از دانشجویان هویت اصلی خود فاصله گرفته‌اند، تاکید کرد: این موضوع در دانشگاه آزاد اسلامی به دلیل برخی شرایط خاص ملموس‌تر است؛ زیرا تعداد زیادی از کسانی وارد این دانشگاه می‌شوند، اولویت اولشان دانشجو شدن نیست بلکه صرفا به دنبال اخذ مدرک است. البته هنر مسئولان واحدهای دانشگاهی ایجاب می‌کند که با به کارگیری برخی اقدامات عملی، دانشجویان را نسبت به هویت اصلی‌شان آگاه کنند.

روحانی مقدم اضافه کرد: همچنین بخش قابل توجهی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی مشغول تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد هستند؛ بنظر می‌رسد که دانشجویان ارشد، آنچنان خودشان را درگیر مباحث هویتی و یا مطالبه گری نکنند.

معاون فرهنگی و دانشجویی واحد سمنان با اشاره به لزوم نقش آفرینی دانشجویان در انجمن‌ها، تشکل‌ها و کانون‌ها خاطرنشان کرد: حضور دانشجویان در تشکل‌ها و جمع‌های کوچک و بزرگ، اثر قابل توجهی را هویت بخشی آن‌ها خواهد داشت. اما متاسفانه تعداد دانشجویان دغدغه‌مند اندک است و بخش زیادی از آن‌ها، تمایلی برای شرکت در فعالیت‌های تشکلی و یا حضور در کانون‌ها و انجمن‌ها ندارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1081435

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =