فرهنگ یک مسأله چند بُعدی، پیچیده و ترکیبی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر گفت: مسئله فرهنگی یک مسئله چند بُعدی، پیچیده و ترکیبی است، بر این اساس باید به مسائل فرهنگی همه‌جانبه نگاه کرد و از تمام ظرفیت‌ها، نیروها و امکانات بهره برد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، اسماعیل عبداللهی در نشست شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر که با حضور فرزاد جهان‌بین معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، گفت: مدیریت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی متأثر از بیانات مقام معظم رهبری و اسناد بالادستی هدف‌گذاری شده و فرهنگ هم منحصر به حوزه فرهنگی نبوده و به‌نوعی روح حاکم بر تمام فعالیت‌های دانشگاه است.

وی با بیان اینکه آموزش، تعلیم و تعلم مهم‌ترین خروجی مباحث فرهنگی است که توسط دانشگاه و مراکز آموزشی تبیین می‌شود، اظهار کرد: فرهنگ موجب تنظیم روابط و ارتقای روحیات و خلقیات می‌شود و امید است شاهد رشد روزافزون فعالیت‌های اثرگذار فرهنگی باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با اشاره بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تشریح کرد: این بیانیه بار دیگر تمام نگاه‌ها را به خود جلب کرد و به خوبی رویکرد تمدنی را مورد تأکید قرار داده است.

عبداللهی عنوان کرد: در این بیانیه باید به دنبال گمشده‌ای بود که افتخارات و تعالی نظام از آن نشئت می‌گیرد و آن روحیه بسیجی، جهادی و ایمان‌محوری در برنامه‌هاست.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سرفصل‌های هفت‌گانه بیانیه گام دوم انقلاب راه موفقیت را در گروی این روش و بهره‌گیری از تجربیات ۴۰ ساله انقلاب معرفی کرده‌اند.

لزوم توجه به برنامه تحولی در چارچوب سند دانشگاه اسلامی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه برنامه تحولی در چارچوب سند دانشگاه اسلامی مورد توجه و اهتمام است، تبیین کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به‌طور جدی در این مقوله ورود کرده و با پذیرش مسئولیت به عنوان یک دانشگاه بزرگ و مردمی دنبال عملیاتی کردن بیانیه گام دوم انقلاب است.

عبداللهی با اشاره به کلام بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی که دانشگاه را مبدأ تمام تحولات معرفی کردند، گفت: اگر قرار بر ایجاد تحول در کشور باشد، دانشگاه‌ها مقدم هستند، دانشگاه‌هایی که متشکل از نیروی جوان است.

وی متذکر شد: نیروی جوان یک نیروی فزاینده و بی‌کرانی است که اگر به‌درستی راهبری شود بسیاری از مشکلات و کاستی‌ها رفع خواهد شد.

دانشگاه حل‌مسئله چگونه تحقق می‌یابد؟

دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با تأکید بر اینکه اگر به‌دنبال دانشگاه حل‌مسئله و اجتماعی هستیم باید به مسائل مردم نزدیک شویم، عنوان کرد: یکی از راهبردهای اساسی و مهم کاری در استان بوشهر، تعامل حداکثری و ارتقای سطح تعاملات مردمی و فرهنگی است.

عبداللهی با بیان اینکه بسیاری از زیرساخت‌های فرهنگی در واحدها و مراکز آموزشی استان بوشهر ایجاد شده است، گفت: متأثر از این زیرساخت‌ها، فعالیت‌های گسترده و مناسبی انجام شده که جذب حداکثری دانشجویان، کارکنان، استادان و همراهی مردم و پرهیز از حاشیه‌های فرهنگی دلیل این مدعاست.

وی با تأکید بر اینکه مسئله فرهنگی یک مسئله چند بُعدی، پیچیده و ترکیبی است، عنوان کرد: بر این اساس باید به مسائل فرهنگی همه‌جانبه نگاه کرد و از تمام ظرفیت‌ها، نیروها و امکانات بهره برد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر تأکید کرد: برای دستیابی به خروجی مناسب از فعالیت‌های فرهنگی باید دیدگاه مردم را به برنامه‌های مختلف در این حوزه مثبت کرد و در تلاشیم تا دانشگاه را بستری برای تحول نه تنها در دانشگاه بلکه در سطح جامعه معرفی کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1081472

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =