دانشجویان فرآیند مطالبه‌گری را در فضای مجازی پیگیری کنند

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز گفت: دانشجویان می‌توانند فرآیند مطالبه گری خود را به صورت خلاقانه در فضای مجازی انجام دهند و از زاویه دید خودشان به موضوعات فرهنگی بپردازند.

گودرز شاطری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره برنامه‌های این واحد دانشگاهی در روز دانشجو اظهارکرد: به تمامی واحدهای استان خوزستان ابلاغ کرده‌ایم که در ۱۶ آذرماه، حداقل یک کرسی آزاد اندیشی را با محوریت روز دانشجو، هویت دانشجو و مسائل مرتبط با آن را برگزار کنند.

وی افزود: برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی جزو مهم‌ترین اقداماتی است که می‌توانیم در راستای بازشناسی هویت دانشجو در دستور کار قرار دهیم. تمامی کرسی‌های آزاداندیشی باتوجه شرایط فعلی کشور به صورت مجازی برگزار خواهد شد و واحدهای دانشگاهی باید طی چند روز آینده درخواست‌های خود را مبنی بر برگزاری کرسی به مرکز استان ارسال کنند.

شاطری ادامه داد: متاسفانه در چندسال گذشته، مراسم روز دانشجو به سمت جشن و پایکوبی حرکت کرده است؛ درحالی که ۱۶ آذر روز شهادت دانشجویان است و به همین دلیل، باید به سمت روشنگری و بررسی موضوعات مرتبط با فلسفه روز دانشجو بپردازیم. بررسی وظیفه دانشجویان در شرایط امروز جامعه ما نیز از جمله موضوعاتی است که می‌توانیم در روز دانشجو به آن بپردازیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز با اشاره به موضوعات ارائه شده در کرسی‌های آزاد اندیشی تصریح کرد: واحدهای دانشگاهی می‌توانند موضوعاتی از قبیل لزوم مطالبه گری دانشجویان، استکبار ستیزی و بازشناسی هویت دانشجو را برای کرسی‌های آزاد اندیشی مدنظر قرار دهند.

وی با تاکید بر لزوم حرکت دانشجویان به سمت هویت اصلی دانشجویی در شرایط امروز کشور گفت: امروز برخی دانشجویان از هویت اصلی خودشان فاصله گرفته‌اند که دلایل متعددی را می‌توان برای آن ذکر کرد. یکی از دلایل این موضوع را می‌توانیم فضای مجازی بدانیم چرا که امروز فضای مجازی به بخش لاینفک زندگی مردم تبدیل شده است. حضور بدون هدف دانشجویان در فضای مجازی تاثیرگذاری آن بر افکار و ویژگی‌های رفتاری آن‌ها سبب می‌شود که تا حدودی از آن هویت اصلی خودشان فاصله بگیرند.

شاطری اضافه کرد: البته فضای مجازی سبب شده تا برخی از دانشجویان، فرآیند مطالبه گری را در این فضا پیگیری کنند؛ یعنی فعالیت مجازی آن‌ها نه تنها با هویت اصلی دانشجو منافاتی ندارد بلکه موجب شده تا به نحو مطلوبی در این مسیر نقش آفرینی کنند. درواقع بخش قابل توجهی از دانشجویان، هنوز آن دغدغه‌های همیشگی خود را مبنی بر مطالبه گری و جریان سازی به همراه دارند و از آن فاصله نگرفته‌اند.

معاون فرهنگی و دانشجویی واحد اهواز خاطرنشان کرد: دانشجویان می‌توانند ضریب نفوذ بالایی را در فضای مجازی داشته باشند؛ درواقع خلاقیت و تولید محتوای فرهنگی مناسب، جزو مهم‌ترین مسائلی است که دانشجویان باید به آن توجه داشته باشند. دانشجویان می‌توانند فرآیند مطالبه گری خود را به صورت خلاقانه در فضای مجازی انجام دهند و از زاویه دید خودشان به موضوعات فرهنگی بپردازند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1081588

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =