تولید تست‌های آنتی ژن ۲ دقیقه‌ای در آینده نزدیک

معاون علمی پژوهشی و امداد و درمان بسیج جامعه پزشکی عنوان کرد: به زودی سامانه ای راه اندازی خواهد شد که در عرض ۲ دقیقه می تواند کرونا را تشخیص دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، رضا عالی زاده، معاون علمی پژوهشی و امداد و درمان بسیج جامعه پزشکی در مصاحبه با برنامه «صبح و گفتگو» گفت: قرار بود ما یک مدیریت کنترل اپیدمی فعالی را اعمال کنیم اما تمرکزمان را به جای ویروس بر ارائه خدمات درمانی مبتلایان معطوف کردیم و تا به الان ویروس کرونا ما را مدیریت کرده است.

وی افزود: با نوآوری و تلاش شرکت دانش بنیان، سامانه ای ایجاد شد که در عرض ۲۰ دقیقه کرونا را در افراد تشخیص می دهد، اما بنده این نوید را می دهم که به زودی سامانه دیگری راه اندازی خواهد شد که در عرض ۲ دقیقه می تواند کرونا را تشخیص دهد.

عالی زاده یادآور شد: ما طی پنج ماه گذشته برنامه ای در سازمان بسیج داشتیم و امیدواریم در آینده نزدیک تست های آنتی ژن ۲ دقیقه ای را ایجاد کنیم، اما مشکل اصلی در حجم تولید است زیرا شرکت های دانش بنیان روزانه فقط می توانند ۱۰۰ هزار از این تست های ۲۰ دقیقه ای را تولید کنند.

معاون علمی پژوهشی و امداد و درمان بسیج جامعه پزشکی، کاهش ۳۰ درصدی بستری در یک ماه و ۵۰ درصد در عرض سه ماه و کاهش ورود افراد به بیمارستان ها را از جمله اهداف طرح شهید سلیمانی عنوان کرد و افزود: ویژگی دیگر این طرح محله محوری و خانواده محوری است تا خدمات و مراقبت ها توسط راهنمایان کنترل عفونت در محله ها انجام شود.

عالی زاده گفت: خدمات این طرح تحت پوشش بیمه است و مردم نباید هیچ هزینه ای بابت آن بپردازند.

در ادامه، دکتر جلیل کوهپایه زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در مصاحبه با برنامه «صبح و گفتگو» درباره طرح «شهید سلیمانی» گفت: این طرح بر اساس مشارکت مردم به ویژه نیروهای بسیجی و داوطلب و هماهنگی بین بخشی و با هدف کنترل بهتر کووید ۱۹ و رویکرد محله محوری ارائه شده است.

وی با اشاره به سه بخش مراقبتی و نظارتی و حمایتی این طرح گفت: ما در بخش مراقبتی باید بیماران کرونایی و همچنین اطرافیان آنها را به درستی و سریع رصد و تست کنیم تا افراد بی علامت هم نتوانند دیگران را آلوده کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه تعداد زیادی از مردم بدون علامتند و یا با علائم خفیف و غیرقابل تفکیک به ویروس کرونا مبتلا می شوند گفت: ما در این طرح به درب منازل مردم و محل زندگی می رویم تا با انجام تست در ۲۴ ساعت، بیماران را شناسایی کنیم و آموزش هایی را به آنها ارائه دهیم.

وی همچنین به جنبه نظارتی این طرح هم اشاره و بیان کرد: گرچه تعطیلی دو هفته ای بسیاری از صنوف اقتصاد کشور را تحت فشار قرار می دهد، اما هدف، اعمال نظارت بیشتر بر همه ارکانی است که بر وضعیت سلامت کشور تأثیر می گذارند.

کوهپایه زاده درباره بخش حمایتی این طرح هم اینطور گفت: ما در محلات مختلف اقدامات حمایتی را به کمک بنیاد مستضعفان، سازمان های مردم نهاد و خیرین پیش بینی کرده ایم و البته دولت هم سریعتر باید کمک های نقدی و معافیت هایی را در نظر بگیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی باید به جزئی از سبک زندگی ما تبدیل شود گفت: با توجه به اینکه این طرح باید به سرعت در کل کشور فراگیر شود لذا نظام بهداشت برای رصد فعال بیماران کرونایی از قدرت مشارکت مردمی و بسیج استفاده می کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1081662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =