دکتر طهرانچی درگذشت عضو هیات علمی واحد اصفهان را تسلیت گفت

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با صدور پیامی، درگذشت عبدالرضا اقتداری عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) را تسلیت گفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ( ایسکانیوز)،  دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی طی پیامی، درگذشت عبدالرضا اقتداری عضو هیات علمی گروه تولید و ژنتیک گیاهی دانشکده کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) را تسلیت گفت.

در متن پیام دکتر طهرانچی آمده است: خبر درگذشت استاد گرانقدر، محقق متعهد و برجسته، پژوهشگر مصمم و خستگی ناپذیر، معلم دلسوز و صادق، زنده‌یاد دکتر عبدالرضا اقتداری عضو هیات علمی گروه تولید و ژنتیک گیاهی دانشکده کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان)، اینجانب و جامعه دانشگاهی کشور و بالاخص اعضای هیأت علمی و کارکنان آن دانشگاه و شاگردان آن استاد را در حزن و اندوهی فراوان فرو برد.

فقدان این دانشمند آینده‌نگر و مخترع برجسته که بخش مهمی از عمر بابرکت خود را در مسیر تحقیقات بنیادی و راهبردی در حوزه کشاورزی صرف کرد و منشأ تحولی بزرگ در عرصه تولیدات گلخانه ای و تولید بذرهای بومی صیفی‌جات در کشور شد و توانست با ابداع روشی نوین، تولید انبوه بذرهای هیبرید را در ایران میسر سازد، موجب تأثر و تأسف و برای جامعه علمی کشور، جبران ناپذیر است.

راه اندازی اولین مرکز تحقیقات و آموزش تولیدات گلخانه‌ای، تأسیس اولین مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، راه‌اندازی رشته علوم باغبانی با گرایش تولیدات گلخانه‌ای، راه اندازی مرکز تحقیقات اصلاح و تولید بذر و راه‌اندازی اولین آزمایشگاه دابل هاپلویید کشور و بنیانگذار شرکت دانش بنیان نگین بذر دانش و... تنها بخش کوچکی از خدمات ماندگار آن مرحوم است.

جدیت و پشتکار در تحقیقات، تواضع و ادب، صداقت و ایمان، شجاعت و جسارت علمی، روحیه خودباوری، اعتقاد راسخ به هدف، تکیه بر توانمندی محققین جوان، باور به ظرفیت های داخلی برای اعتلای ایران اسلامی و امتناع از دریافت عناوین و موقعیت‌های اداری و سازمانی، از نقاط برجسته شخصیتی او بود و ملامت ملامتگران لحظه ای او را در مسیر خود متزلزل نکرد.

آسیب های جسمانی ناشی از بیماری که در سال های اخیر بر ایشان وارد شده بود، پس از تحمل یک دوره نسبتاً طولانی تحمل آلام و درد، ایشان را به وصال حق نائل گردانید و بی گمان پاداش این جهاد ارزشمند، کم از شهادت در راه خدا نخواهد بود.

اینجانب ضمن اندوه فراوان و ابراز همدردی، این مصیبت را به همسر گرامی و صبیه محترم ایشان و همکاران و جامعه دانشگاهی تسلیت عرض نموده و رحمت و مغفرت واسعه الهی را برای آن مرحوم و سلامتی و شکیبائی را برای بازماندگان و عموم دانشگاهیان، از درگاه خداوند منان مسئلت می‌نمایم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1081663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =