تقویت و راه اندازی مراکز رشد و سرای نوآوری در واحد قم/ ساختار دانشگاه آزاد اسلامی مسئله‌محور است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم گفت: تقویت و راه اندازی مرکز رشد، سرای نوآوری، پارک علوم و فناوری، پایش آزاد و ارتباط با صنعت با رویکرد مسأله محوری را پیگیری می‌کنیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، حجت الاسلام حسن خیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم ضمن تشریح سیاست های دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در دوران ریاست دکتر طهرانچی، خود را به عنوان یک دانشگاه مسئله محور تعریف کرده است. لذا تلاش می شود ساختار این دانشگاه، دانشگاهی مسئله محور و اجتماعی باشد.

وی افزود: در همین راستا دانشکده های خانواده، فضای مجازی و حکمرانی در حوزه‌های فنی مهندسی و پژوهشی با محوریت مسئله در عرصه دانشگاه آزاد اسلامی حال شکل گیری است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم گفت: در دانشگاه آزاد اسلامی قم نیز تقویت و راه اندازی مرکز رشد، سرای نوآوری، پارک علوم و فناوری، پایش آزاد و ارتباط با صنعت با رویکرد مسأله محوری را پیگیری می‌کنیم.

خیری با تاکید بر اینکه به سمت استفاده از درآمد های غیر شهریه ای در حال حرکت هستیم بیان کرد : باید ظرفیت‌های بالقوه دانشگاه آزاد اسلامی در عرصه استان شناسایی و معرفی شود زیرا بسیاری از کادر و اعضای هیئت علمی این واحد دانشگاهی فعال و در عرصه برون  دانشگاهی هر کدام یک کارآفرین هستند.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه باید اسلامی شود گفت: دانشگاه آزاد اسلامی  منتسب به مقام معظم رهبری است؛ لذا دانشگاه به سمت اسلامی شدن پیش می رود که در همین راستا سند اسلامی شدن دانشگاه و نقشه راه با محوریت علوم انسانی نوشته شده است  که باعث شد معاونت علوم انسانی و هنر با هدف اسلامی شدن دانشگاه در عرصه دانشگاه آزاد اسلامی شکل گرفت.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی قم گفت: معاونت علوم انسانی و هنر فعالیت خود را بر اساس گروه های راهبردی و تخصصی شروع کرد که ماهیت فعالیت آن بر تغییر سرفصل های دروس، تالیف کتب،توانمندسازی استادان و ایجاد رشته های بین رشته های مورد نیاز جامعه متمرکز شده است.

وی از شکل گیری هیئت اندیشه ورز در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت : هیئت اندیشه ورز به صورت استانی با محوریت مطالعه ظرفیت‌های علوم انسانی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور ایجاد شده است.

خیری بر لزوم استفاده از تمامی ظرفیت های استان قم بویژه حوزه مقدسه علمیه در جوار حرم کریمه اهل بیت (س) تاکید کرد و  افزود: استفاده از تمامی ظرفیت های استان قم به ویژه حوزه علمیه در عرصه علوم انسانی مورد تاکید مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی قرار دارد.

وی گفت: برای استان قم، سه واحد دانشگاهی،دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه علوم انسانی اسلامی ترسیم شده است.

خیری افزود: با راه اندازی دانشگاه علوم انسانی اسلامی، شهر قم به مرکزی تبدیل می‌شود که علاوه بر حضور نخبگان، تولید دانش نیز انجام می‌شود. همچنین افراد برتر در عرصه تحصیلات تکمیلی در آن آموزش می بینند.

وی بیان کرد: دانشگاه علوم انسانی اسلامی با همکاری حوزه علمیه در منطقه جمکران قم در حال شکل گیری است.

خیری با اینکه یک ساختمان مجزا برای فعالیت های مرکز رشد و سرای نوآوری اختصاص یافته است بیان کرد: باید بتوانیم برای ظرفیت هایی که در قم شناسایی می‌کنیم قطب های خاصی تعریف کنیم و تمرکز فعالیت ها بر روی قطب های تعیین شده انجام شود. لذا قم را باید با شاخصه های قطب های علمی به سراسر کشور معرفی کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1081687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =