خط ملی نماد در بهمن ماه همزمان با دهه فجر افتتاح خواهد شد

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی خبر داد خط ملی نماد که در بهمن ماه همزمان با دهه فجر افتتاح خواهد شد، برای آموزش و توانمندسازی همکاران مشاور است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، مسعود شکوهی در نوزدهمین همایش انجمن مشاوره ایران اظهار کرد: برگزاری همایش در حوزه های مختلف از جمله حوزه روانی اجتماعی فرصتی برای بازاندیشی، نقادی و هم اندیشی‌های علمی برای ارائه خدمات مطلوب تر برای گروه‌های هدف به ویژه دانش‌آموزان است.

وی افزود: پاسخگویی به دغدغه‌های روانشناختی آحاد جامعه در تولید محتوای علمی، پروتکل درمانی و پیشنهادات اصلاحی در رویه‌ها و بررسی اثربخش طرح‌ها با رویکرد علمی مطالبه‌ای است که باید در گروه‌های علمی دانشگاهی انجمن‌های علمی به آن پرداخته شود.

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی  وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: همه ما نیز که دغدغه سلامت روان جامعه را داریم مهم است تا بتوانیم مطالب را بومی کنیم درک این موقعیت مهم در دستگاه آموزش و پرورش و کمک به مطالبات علمی آن باید از دغدغه‌های اصلی تمام نخبگان باشد آموزش و پرورش یک جامعه مخاطب 15 میلیونی دارد.

وی با اشاره به اینکه باید از اصلی ترین جایگاه آموزش و پرورش در تربیت نیروی انسانی آینده استفاده کنیم و در سلامت روان و تربیت آینده سازان سهیم باشیم گفت: این بدین معنی است که انجام این کار بزرگ نیاز به حمایت و مساعدت همه دستگاه‌ها دارد.

شکوهی عنوان کرد: ما با همکاری همکاران و اساتید کشوری اقداماتی بدین شرح را در آموزش و پرورش انجام دادیم؛ تدوین نظام جامعه مشاوره کشور که منتظر تصویب آن در شورای عالی آموزش و پرورش هستیم، راه‌اندازی نظام ملی مراقبت روانی اجتماعی دانش‌آموزان با همکاری 15 دستگاه علمی و نظارتی در حوزه توانمندسازی شناسایی و غربالگری، راه‌اندازی تیم مداخله در بحران و خط ملی نماد که در بهمن ماه همزمان با دهه فجر افتتاح خواهد شد.

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی یادآور شد: راه‌اندازی طرح یاریگران زندگی با همکاری ستاد مواد مخدر که از 18 هزار مدرسه امسال به 30 هزار مدرسه رسیده از دیگر اقدامات ما است. همچنین غربالگری‌های سلامت روان از روز شنبه یکم آذرماه به طور جدی آغاز شده و تا نیم رخی را از دانش‌آموزان تهیه کنیم و در اختیار مدیران مدارس قرار دهیم.

وی اجرای طرح همیار مشاور، اجرای طرح همدل، پیام مشاور و صدای مشاور را از اقدامات ویژه ایام کرونا خواند که از اول آبان ماه در حال اجراست. جمع آوری تجارب برتر مشاوران را در دستور کار دانست که با کمک انجمن مشاوران ایران تهیه خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1081817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =