حل معضلات فرهنگی دغدغه دانشجویان نیست

یکی از دانشجویان فعال فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی معتقد است؛ متاسفانه مسائل فرهنگی در صدر فعالیت دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی نیست و آنها نسبت به این مشکلات بی‌تفاوت هستند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در حال حاضر جریان دانشجویی تمایل بیشتری برای ورود به موضوعات سیاسی دارد و شاید بتوان گفت مسائل فرهنگی در اولویت‌های چندم دانشجویان برای فعالیت است. 

زهرا زارع در گفت‌وگو با ایسکانیوز درباره فعالیت‌های دانشجویی بیان کرد: متاسفانه حضور نداشتن دانشجویان در دانشگاه‌ها به دلیل همه‌گیری ویرورس کرونا فعالیت‌های آنها را از لحاظ کمی و کیفی کاهش داده است.

 وی ادامه داد: تشکل منتظران ظهور دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارسنجان برای افزایش ارتباط بین اعضا و شورای مرکزی اقدام به شبکه سازی بین دانشجویان کرده است تا آنها به راحتی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. 

دبیر تشکل منتظران ظهور دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارسنجان با تاکید بر اینکه معضلات و مشکلات فرهنگی جامعه باید اولویت فعالیت جریان دانشجویی باشد، گفت: متاسفانه مسائل فرهنگی در صدر فعالیت دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی نیست و آنها نسبت به این مشکلات بی‌تفاوت هستند.

وی با بیان اینکه تشکل منتظران ظهور همواره دغدغه مسائل فرهنگی جامعه و در سطح کوچک‌تر دانشگاه را داشته است، گفت: اعضا این تشکل در گام نخست نظام مسائل از معضلات فرهنگی جامعه را احصا و تهیه کردند و متناسب با آنها فعالیت می‌کنند. به عنوان مثال چند ماهی است که موضوع ازدواج جوانان و دانشجویان، مشکلات و معضلات افزایش سن ازدواج را به صورت هفتگی مورد نقد و بررسی قرار داده است که در حال حاضر این نشست‌ها دانشجویی بوده اما در آینده قصد داریم تا  از کارشناسان مربوطه نیز برای حضور  در جلسات و ارائه راهکار دعوت به عمل آوریم.

به گفته زارع؛ دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی باید از لحاظ قدرت تحلیل و محتوایی تقویت شوند تا بتوانند نسبت به مسائل روز جهان و کشور تحلیل مناسب داشته باشند. متاسفانه در حال حاضر دانشجویان تحلیل‌های سطحی از مسائل دارند و نسبت به حوزه‌های مختلف مانند سیاسی یا اقتصادی و بررسی راهکاره‌های حل مشکلات بی‌تفاوت هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1081838

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =