دانشجویان ورودی ۹۹ با سند تعهد جدید امکان دریافت وام را دارند

صندوق رفاه دانشجویان به وزارت علوم در بخشنامه‌ای شرایط تسهیل در دریافت وام‌های دانشجویی را با توجه به شرایط ناشی از کرونا به دانشگاه‌ها ابلاغ کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،‌ صندوق رفاه دانشجویان به وزارت علوم در بخشنامه‌ای شرایط تسهیل در دریافت وام‌های دانشجویی را با توجه به شرایط ناشی از کرونا به دانشگاه‌ها ابلاغ کرد.

در بخش ابتدایی این نامه آمده است:  با توجه به ضرورت حمایت از دانشجویان بر اهتمام مناسب از سوی دست اندرکاران موجود در آن دانشگاه به ویژه مدیران حوزه دانشجویی و کارشناسان ادارات رفاه در جذب حداکثری اعتبارات و بهره مندی دانشجویان متقاضی واجد شرایط آن دانشگاه از انواع وام‌ها تاکید گردد.

در این نامه مطرح شده است: با توجه به حضور حداقلی دانشجویان در دانشگاه اطلاع رسانی لازم به همه دانشجویان از طرق متقضی برای ثبت نام در موعد مقرر صورت پذیرد. اطلاعات دانشجویان ورودی جدید در سامانه تبادلات اطلاعات آموزش وزارت علوم در اسرع وقت بروزرسانی شده و زمینه بهره مندی آنان هم از وام‌های دانشجویی به ویژه وام تحصیلی فراهم گردد. در صورت جذب اعتبارات ابلاغی به آن دانشگاه در موعد مقرر در جدول زمان بندی وام‌ها و ارسال کامل لیست‌های تایید شده وام صندوق رفاه آمادگی بررسی تقاضاهای جدید را دارد.

در بخش دیگری از این نامه بیان شده است: به دلیل تشدید وضعیت بیماری کرونا در بیشتر مناطق کشور و شهرهای بزرگ مقتضی است به منظور پاسخگویی به دانشجویان و رسیدگی به درخواست‌های آنان در خصوص ثبت نام وام‌ها برنامه ریزی مناسب جهت حضور یا دورکاری کاشناسان مرتبط در تمام روزهای هفته در چارچوب برنامه زمان بندی اتخاذ و به اجرا گذاشته شود. دانشجویان ورودی سال ۹۸ و ماقبل شاغل به تحصیل در تمامی مقاطع تحصیلی برای ادامه دریافت وام با سند تعهد قبلی امکان بهره مندی از وام‌های دانشجویی را خواهند داشت و نیازی به ارائه سند تعهد جدید ندارند.

در بخش پایانی این نامه آمده است: با توجه به شرایط اقتصادی و اجتماعی حاکم بر کشور دانشجویان ورودی سال ۹۹ و دانشجویان ورودی سال‌های گذشته که برای اولین بار تقاضای وام دارند و تاکنون سند تعهد ارائه نکرده اند صرفا با ارائه سند تعهد جدید امکان دریافت وام را دارند و امکان ارائه سند تعهد خود را نیز تا پایان نیم سال تحصیلی جاری دارند. با توجه به شرایط و محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا برای مساعدت و تسهیل شرایط دریافت وام برای متقاضیان در سال تحصیلی جاری ارائه سند تعهد در زمان ثبت درخواست وام و تایید و الصاق آن توسط دانشگاه کافی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1082124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =