کرسی‌های آزاداندیشی دانشگاه‌ را از رکود خارج می‌کند/ برگزاری کرسی نظریه پردازی و ترویجی برای اساتید در واحد سراب

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراب با بیان اینکه برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در معرفت افزایی و دانش سیاسی دانشجویان تاثیرگذار است، گفت: این کرسی‌ها می تواند دانشگاه‌ها را از حالت رکود خارج کند. متاسفانه در حال حاضر امکانات و زیرساخت‌ها در واحد سراب مهیا نیست که بتوان کرسی‌ها را به صورت وبینار در فضای مجازی برگزار کرد.

بهروز اظهری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراب در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اظهار کرد: در حال حاضر اکثر برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی در فضای مجازی برگزار می‌شود. هم اکنون اولویت اصلی این واحد دانشگاهی جشنواره رشد و جشنواره «از حماسه تا حماسه» است که در این خصوص اطلاع‌رسانی گسترده صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: به مناسبت روز دانشجو مسابقه کتابخوانی را در دستور کار خود قرار دادیم. همچنین براساس محورهای جشنواره «از حماسه تا حماسه» برنامه‌ریزی گسترده را برای حماسه ۹ دی، شهادت سردار قاسم سلیمانی و روز ۲۲ بهمن انجام خواهیم داد.

اظهری در رابطه با جشنواره «از حماسه تا حماسه» گفت: این جشنواره با استقبال دانشجویان و استادان دانشگاه روبه‌رو شده است. علی‌رغم محدودیت‌های کرونایی و انجام فعالیت‌ها در فضای مجازی مدام اطلاع‌رسانی صورت می‌گیرد به طوری که بیش از 200 نفر با گذاشتن مطالب و دلنوشته اعلام همکاری با این جشنواره را کرده‌اند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراب، از فعالیت ۷ کانون فرهنگی و دانشجویی در این واحد دانشگاهی خبر داد و گفت: در واحد سراب ۵ نشریه فعال بود اما بنا به دلایلی راکد شده بود، بنابراین در نظر داریم که این نشریات را دوباره بروزرسانی و راه‌اندازی کنیم.

وی همچنین از برگزاری دوره‌های هم اندیشی و کارگاه‌های ازدواج آسان برای دانشجویان نیز خبر داد و افزود: در این واحد دانشگاهی رزمایش مومنانه را در چندین مرحله برگزار کردیم. در همین راستا بیش از ۲هزار غذای گرم بین نیازمندان توزیع شده است. همچنین کمک هزینه دانشگاهی چند نفر از دانشجویان را با همکاری کارکنان این مجموعه جمع‌آوری و پرداخت کردیم.

اظهری با بیان اینکه به دلیل ویروس کرونا کرسی‌های آزاد اندیشی در سال جاری در این واحد دانشگاهی برگزاری نشده است، گفت: در همین راستا نشستی با مسئولان فرهنگی دانشگاه برگزار کردیم و در این نشست مسئول کرسی آزاد اندیشی انتخاب شده است و در نظر داریم که کرسی‌های آزاد اندیشی را تا پایان سال فعال کنیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراب، در ادامه افزود: یکی از اولویت‌های اصلی دیگر این واحد دانشگاهی برگزاری کرسی‌های نظریه پردازی و ترویجی در سطح اساتید است که به زودی برگزار خواهد شد. کرسی‌ آزاداندیشی مختص دانشجویان است اما کرسی نظریه‌پردازی در سطح استادان دانشگاه خواهد بود.

وی تأکید کرد: برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در معرفت افزایی و دانش سیاسی دانشجویان تاثیرگذار است چرا که این کرسی‌ها می تواند دانشگاه‌ها را از حالت رکود خارج کند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراب خاطرنشان کرد: متاسفانه در حال حاضر امکانات و زیرساخت‌ها در واحد سراب مهیا نیست که بتوان کرسی‌ها را به صورت وبینار در فضای مجازی برگزار کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1082281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =