روابط تشکیلات خودگردان با تل آویو به «وحدت ملی» آسیب جدی می‌زند

یک عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی «حماس» در سخنانی تأکید کرد: روابط تشکیلات خودگردان فلسطین با تل آویو به «وحدت ملی» فلسطین آسیب جدی می‌زند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ «خلیل الحیه» عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی «حماس» از اقدام تشکیلات خودگردان فلسطین در ازسرگیری روابط امنیتی با رژیم صهیونیستی به شدت انتقاد کرد.

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص گفت: ما در قاهره زمانی که در حال انجام مذاکرات سیاسی با جنبش فتح جهت تحقق آشتی ملی بودیم، با شنیدن خبر ازسرگیری روابط تشکیلات خودگردان با رژیم صهیونیستی، غافلگیر شدیم.

الحیه در ادامه تصریح کرد: به نظر می‌رسد که مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین وارد میدانی شده اند که در نهایت جزئی از روند عادی سازی روابط با صهیونیست‌ها باشند. واقعیت آن است که حساب باز کردن روی مسیر مذاکرات سازش با صهیونیست‌ها یک اشتباه راهبردی است که پروژه وحدت ملی را نابود می‌سازد.

تشکیلات خودگردان فلسطین اخیراً روابط و همکاری‌های امنیتی با رژیم صهیونیستی را از سر گرفته است؛ اقدامی که اعتراض گروه‌های مقاومت را به دنبال داشت. در همین ارتباط، جنبش حماس تصمیم تشکیلات خودگردان فلسطین برای از سرگیری همکاری امنیتی با رژیم صهیونیستی را محکوم کرد. در بیانیه حماس آمده است که تشکیلات خودگردان با این اقدام تمام نتایج اجماع تاریخی دبیران کل گروه‌های فلسطینی را زیر پا گذاشت.

جنبش حماس این اقدام تشکیلات خودگردان را به مثابه خنجری به تلاش‌های ملی برای ایجاد شراکت ملی-راهبردی جهت مقابله با طرح موسوم به معامله قرن خواند. در عین حال، جنبش جهاد اسلامی نیز برقراری روابط مجدد بین تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی را کودتا علیه تمام تلاش‌ها برای شراکت ملی و هم پیمان شدن با دشمن برشمرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1082430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =