وضع نارنجی تهران از شنبه و ادامه محدودیت حضور کارمندان

فرمانده عملیات مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران با اعلام وضع نارنجی تهران از شنبه گفت: محدودیت حضور کارمندان ادامه دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ علیرضا زالی در پایان جلسه ستاد فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران در جمع خبرنگاران گفت: از همه مردم تهران که همکاری و تعامل شهروندی بسیار مناسبی در اجرای این طرح دارند قدردانی می‌کنیم. آثار محدودیت‌های اعمال شده در محدوده شهری دیده می‌شود، تا حدود ۳۰ درصد تراکم در شهر کاهش پیدا کرد و ۳۰ درصد نیز شاهد

کاهش تراکم در حمل و نقل عمومی هستیم.
وی تاکید کرد: ۱۴۵ هزار بازدید با همکاری گروه‌های تلفیقی در حوزه نظارت انجام و مشخص شد بیش از ۹۰ درصد اصناف همکاری مناسبی را در اعمال محدودیت‌ها داشته اند. همچنین ممنوعیت ورود ۳۳ هزار خودرو به تهران اعمال شده و ۲۵ هزار خودرو نیز اعمال محدودیت تردد شبانه شده است.

شرایط استان تهران ناپایدار و شکننده است

فرمانده عملیات مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران با تاکید بر اینکه شرایط استان تهران ناپایدار و شکننده است، گفت: باید با برنامه لایه بندی شده حرکت کنیم. تهران از روز شنبه در وضع نارنجی است، اما برخی محدودیت‌ها همچون جلوگیری از برگزاری مراسم آئینی و محدودیت حضور کارمندان در ادارات و همچنین منع تردد شبانه ادامه خواهد داشت. البته مواردی از محدودیت‌ها کاسته خواهد شد.
وی ادامه داد: تجمع‌های خانگی یکی از بالاترین موارد سرایت بیماری است، فصل سرما و افزایش شب نشینی‌ها را داریم، از همه شهروندان درخواست می‌کنیم که در برگزاری دورهمی‌ها و تجمع‌های شبانه دقت کافی داشته باشند.

زالی تاکید کرد: وزارت بهداشت با رصد شاخص‌ها وضعیت هر یک از شهرهای کشور را اعلام خواهد کرد و منتظر اعلام وضعیت تهران نیز هستیم و متناسب با آن اقدام خواهیم کرد؛ اما حتی در صورت قرارگیری تهران در وضع نارنجی بخشی از محدودیت‌ها ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1082541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =