مژده لواسانی پای ادبیات عرب را به یک پویش کتابخوانی باز کرد

مجری مشهور تلویزیون برای پویش ملی کتابخوانی خواندن عاشقانه‌های نزار قربانی را پیشنهاد کرد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، پویش کتابخوانی ملی با پیشنهاد مژده لواسانی رنگ «عشق بدون مرز» را به خود گرفت. این مجری تلویزیونی در پویش «کتابخوانی ملی» که به همت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران آغاز شده، شرکت کرده و با معرفی کتاب عشق بدون مرز نزار قربانی پای ادبیات عرب را نیز به این پویش باز کرده است.

این نکته باید گفته شود که شیوع کرونا اتفاقات زیادی را با خود به همراه داشت که شاید یکی از بزرگترین آن‌ها برای عرصه فرهنگ ایران برگزار نشدن نمایشگاه کتاب به صورت حضوری بود. از این رو دیدیم که روز ۲۴ آبان ماه امسال سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با آغاز پویش «کتابخوانی ملی» از تمامی چهره‌های فرهیخته دعوت کرد تا در این امر شرکت کنند.

این پویش تا به امروز ادامه داشته است.  همچنین مژده لواسانی که در این پویش شرکت کرده، درباره این حرکت کشوری گفته است: «پویش «کتابخوانی ملی» فرصتی است که کتابخانه ملی ایران فراهم کرده تا در سایه این پویش بتوانیم کتاب‌های خوب را به یکدیگر معرفی کنیم.»

در کنار این موارد باید دانست که فروش کتاب در ایام کرونا با تغیر و تحولاتی روبرو شده است. تغییراتی که به خوبی در فروش طرح تابستانه و پاییزه کتاب مشهود بود. به طوری که ایوب دهقانکار، مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در پایان تابستان از فروش نزدیک به ۲۰ میلیاردی کتاب خبر داد. این اتفاق برای پاییز هم روی داد و کتاب، فروش خوبی را تجربه کرد.

آمدن کرونا تغییرات زیادی را در تمام عرصه‌ها به وجود آورده که کتاب نیز از آن بی نصیب نمانده اما به لطف وجود فضای مجازی این تهدید تبدیل به فرصتی برای کتاب دوستان شده است تا بتوانند به منابع مورد نیاز خود دست پیدا کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1082546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =