تهران به فکر بازی سازی برای ناشنوایان افتاد!

بازی ویژه ناشنوایان ساخته شده که حاصل یک سال پژوهش و تلاش در مرکز نوآوری‌های شهری تهران است.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز در سومین رویداد ملی ایده آزاد اسباب بازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان «داستان دست‌ها» به عنوان ایده برتر معرفی شد.

شایان ذکر است که این بازی ویژه ناشنوایان طراحی شده است. همچنین باید در نظر داشت که در چند ماه اخیر برای ناشنوایان محصولات فرهنگی زیادی مثل فیلم تهیه شده تا آن‌ها نیز از عرصه فرهنگ بهره بیشتری ببرند.

ذکر این نکته ضروری است که توجه بیشتر به ناشنوایان نیاز به بودجه بیشتری دارد که تا کارهای بیشتری انجام شود. اما باید گفت سهم عرصه فرهنگ برای بودجه سال۱۴۰۰ یه نیم درصد رسیده است که عملا بساری از برنامه‌ها و فعالیت‌ها یا به کندی پیش‌خواهند رفت، یا به سرانجام نخواهند رسید.

همچنین نیما قانعی ایده‌پرداز بازی « بازی دست‌ها» درباره آن گفت: «این بازی نتیجه یک پژوهش چند ماهه در استودیو «شهر ناشنوا دوست» در مرکز «توییک» مرکز نوآوری‌های شهری تهران است که پس از یک‌سال تلاش توانستیم نمونه پایانی را در سومین رویداد ملی ایده آزاد ارائه کنیم.»

ذکر این نکته ضروری است که عرصه بازی و بازی سازی برای تولید یک ایده و تبدیل آن به محصول چرخه پر کاری دارد که باید بیش از پیش به آن توجه کرد. زیرا می‌بینیم نسل امروز از دوران کودکی و نونهالی اشتیاق بیشتری به بازی دارد و خواهان کنجکاوی و فهم دنیای پیرامون از طریق بازی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1082677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =