جزئیات نحوه فعالیت دانشگاه‌ها از امروز

معاون آموزشی وزارت علوم درباره وضعیت آموزشی دانشگاه‌ها گفت: محدودیت‌های فعلی کرونایی تاثیری در فعالیت‌های دانشگاه ها ندارد، دانشگاه‌ها در این هفته نیز به روال سابق فعالیت خواهند کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، علی خاکی صدیق درباره نحوه برنامه‌های آموزشی دانشگاه ها از ۱۵ آذر ماه گفت: محدودیت‌های فعلی ناشی از شیوع کرونا در بخش آموزش دانشجویان تاثیری ندارد و فعالیت دانشگاه‌ها در این هفته نیز به همان روند سابق یعنی مجازی ادامه خواهد یافت.

وی ادامه داد: با توجه به نامه اخیر وزیر علوم به دانشگاه‌ها، دانشجویانی که در دوره تحصیلات تکمیلی هستند و پروژه‌های‌ عملی دارند، منعی برای ادامه پروژه ندارند و حضور در آزمایشگاه‌ها بصورت حداقلی و با رعایت پروتکل بهداشتی میسر خواهد بود.

معاون آموزشی وزارت علوم ادامه داد: تعطیلی سراسری در خوابگاه ها نداشته و همچنین دانشجویان نیازمند کار عملی با رعایت پروتکل ها می توانند به کار خود ادامه دهند و به صلاح نیست در کار آنها خللی ایجاد شود.

وی در خصوص نحوه حضور کارکنان دانشگاه‌ها نیز گفت: کارمندان مستخدمین دولت هستند آنها هم مطابق مقررات دولت باید سر کار باشند و حداکثر تا یک سوم کارمندان و کارشناسان می توانند با اولویت پشتیبانی فعالیت‌های جاری در حوزه آموزش یادگیری الکترونیک و پژوهش‌ها و حفاظت از دانشگاه‌ها و تاسیسات حضور خواهند داشت.

معاون آموزشی وزارت  علوم تاکید کرد:جلسات دفاع نیز در شرایط فعلی متوقف نخواهد بود دانشجویان می‌توانند پروپزال دکتری و ارشد را مطابق قبل و به صورت الکترونیکی انجام بدهند.

معاون آموزشی وزارت علوم افزود: همچنین مقررات آموزشی ترم گذشته همچنان برقرار است، با توجه به استمرار وضعیت بیماری کرونا هر آنچه در ترم قبل از مقررات و آیین نامه‌ها داشتیم کماکان به وقت خود باقی است.

خاکی صدیق ادامه داد: کلاس‌های آموزشی دروس عملی حضوری برگزار نمی‌شوند، برای اولین بار در کشور تعدادی از کارگاه‌ها و دروس آزمایشگاهی در برخی از دانشگاه‌ها به صورت الکترونیک انجام گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1082765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =