دانشجو در گام دوم انقلاب نسبت به مسائل اجتماعی کشور حساس است

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس گفت:دانشجوی ایرانی در گام دوم انقلاب نسبت به مسائل اجتماعی کشور بی‌تفاوت نیست و در گام دوم انقلاب، در راستای خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی جلودار و پیشاهنگ است.

محمود صباحی زاده معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره وظیفه دانشجویان در گام دوم انقلاب اسلامی اظهارکرد: دانشجوی ایران اسلامی با دانشجویان کشورهای دیگر از جهاتی دارای تفاوت هستند؛ دانشجوی ایرانی آگاه، منتقد، تحول خواه، مطالبه‌گر و استکبارستیز است. درواقع دانشجوی ایرانی ضد آمریکاست و پیشرفت و آبادانی و توسعه کشور برای او در اولویت قرار دارد.

وی افزود: وظیفه دانشجوی ایرانی این است که نسبت به مسائل جامعه خود و جهان بی‌تفاوت نباشد و دفاع از مظلوم، عدالت خواهی و حمایت از اقشار آسیب پذیر را اولویت زندگی خود بداند.

صباحی زاده با تاکید بر لزوم آرمانخواهی جنبش دانشجویی ادامه داد: جنبش دانشجویی باید اولویت خود را  آرمان خواهی و همچنین شناخت دشمن و حرکت در مسیر آرمان‌های والا و نیز صیانت  از ارزش‌های انقلاب اسلامی همچنین تکیه به توان داخلی و امید آفرینی و خودباوری بداند.

معاون فرهنگی و دانشجویی واحد بندرعباس تصریح کرد: دانشجوی ایرانی در گام دوم انقلاب نسبت به مسائل اجتماعی کشور بی‌تفاوت نیست و در گام دوم انقلاب، در راستای خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی جلودار و پیشاهنگ است. دانشجوی امروزی در تولید علم و جهاد علمی احساس مسئولیت می کند و به دنبال رفع عقب ماندگی ها در حوزه های مختلف است. به بیان دیگر، دانشجوی ایرانی در گام دوم انقلاب همواره دفاع از ارزش‌های انقلاب را وظیفه خود می‌داند.

وی با اشاره به لزوم علم آموزی دانشجویان برای خنثی سازی تحریم‌های دشمنان گفت: کسب علم و دانش برای دانشجویی ایرانی با توجه به تحریم ها و حمله همه جانبه دشمن لازم و ضروری است و می توان گفت همسان جهاد در راه خدای متعال است. بنابراین کسب علم و دانش می تواند به اقتدار بیشتر انقلاب اسلامی بیانجامد و یک وظیفه مهم جوان ایرانی محسوب می‌شود.

صباحی زاده در پایان خاطرنشان کرد: می توان گفت جنبش دانشجویی پرچم برافراشته در مبارزه با ظلم و استکبار ستیزی است چرا که عدالت خواهی و استکبار ستیزی، دو محور اصلی جنبش دانشجویی هستند. همچنین دانشجویان باید با مطالبه گری در تمام زمینه‌های مرتبط با دشمن‌شناسی قدم بگذارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1082933

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =