ترور شهید فخری‌زاده جزو پیچیده‌ترین، جدیدترین و مدرن‌ترین ترورها بود

استاد و پژوهشگر فلسفه دین با اشاره به این‌که موساد از دو دهه قبل قصد ربودن و ترور شهید فخری‌زاده را در برنامه داشته است، گفت: ترور این شهید عزیز جزو پیچیده‌ترین، جدیدترین و مدرن‌ترین ترورها بود که حتی پهپادها نیز در این ترور نقش داشتند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، در نشست علمی با موضوع «نقش شهید فخری‌زاده در پیشرفت علمی کشور» که به همت معاونت پژوهش مدرسه علمیه رضویه بیرجند به صورت مجازی برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت حکیم فرزانه شهید محسن فخری‌زاده، اظهار کرد: این شهید بزرگوار بایستی به عنوان یک الگوی مدیریتی دیده شود و برای بنده باعث افتخار است که بیش از یک دهه در خدمت شهید فخری‌زاده بودم.

وی با بیان این‌که باید شهید فخری‌زاده را شهید هسته‌ای نامید، تصریح کرد: کسانی که تمایل ندارند، او را شهید هسته‌ای بنامند در واقع خود را فریب می‌دهند.

استاد و پژوهشگر فلسفه دین با اشاره به این‌ که موساد از دو دهه قبل قصد ربودن و ترور شهید فخری‌زاده را در برنامه داشت، خاطرنشان کرد: ترور این شهید عزیز جزو پیچیده‌ترین، جدیدترین و مدرن‌ترین ترورها بود که حتی پهپادها نیز در این ترور نقش داشتند.

شهید فخری‌زاده شهید مدیریت جهادی بود

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه‌ ضمن اشاره به ایثار شهید فخری‌زاده عنوان کرد: اگر وی هنگام ترور از ماشین پیاده نمی‌شدند، عده بیشتری از افرادی که در ماشین حضور داشتند، کشته می‌شدند.

وی از شهید فخری‌زاده به عنوان شهید مدیریت جهادی یاد کرد و بیان کرد: بعضی افراد در جامعه مدیر هستند، ولی مدیر بی‌حوصله و بی‌تجربه هستند و با کسالت و تنبلی به انجام امور جامعه می‌پردازند ولی بعضی از مدیران، مدیریت شبانه روزی و خستگی ناپذیر دارند که شهید فخری‌زاده یکی از این بزرگان بود.

استاد و پژوهشگر فلسفه دین با بیان این مطلب که مدیریت شهید فخری‌زاده‌ مدیریت شبانه‌روزی‌ و خستگی‌ناپذیر با پشتوانه علمی‌ بود، ادامه داد: او علمش مبتنی بر فلسفه بود و معتقد بود که اگر بخواهیم در پیشرفت علمی و اجتماعی کشور نقش داشته باشیم باید از فلسفه شروع کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه با تاکید بر این‌که فلسفه باید احیا شود، ابراز کرد: منظور از احیای‌ فلسفه؛ یعنی فلسفه پشتوانه علم شود و مبانی علم را تامین کند.

وی با بیان این‌که در زمان ابن‌ سینا فلسفه با علم مرتبط بود و بیشتر اطبا فلسفه می‌دانستند، گفت: حرف شهید فخری‌زاده این بود که کتاب‌های طبیعیات‌ و قانون ابن سینا را ببینند که چقدر ارتباط با فلسفه‌ دارد.


بر اساس نظریات وی فلسفه می تواند در فیزیک تحول ایجاد کند

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه با بیان این مهم که شهید فخری‌زاده فلسفه را با علم فیزیک کوانتوم‌ پیوند زد، اضافه کرد: بر اساس نظریات وی به کمک فلسفه می‌توانیم در فیزیک تحول ایجاد کنیم و سبب بالندگی علم فیزیک شویم.

وی با اشاره به این‌که اگر بخواهیم پیشرفت و رشد در علم داشته باشیم‌ بایستی بدانیم که عقبه فلسفی علم چیست، اذعان داشت: دغدغه دوم شهید فخری‌زاده احیای علم بود؛ این واکسن کورونا که تست انسانی آن شروع شده و انتظار می‌رود که در بهار سال ۱۴۰۰ به ثمر برسد، از افتخارات و ابداعات این شهید بزرگ بود و در واقع این شهید بزرگوار،موجب احیای علم و فلسفه شد.

استاد و پژوهشگر فلسفه دین، داشتن تواضع و فضائل اخلاقی شهید فخری‌زاده را یکی از دلایل موفقیت این شهید دانست و اظهار داشت: ایشان انسانی بسیار آرام بود و البته نه آرام ناکارآمد، بلکه بسیار مقتدر و کارآمد و به مسائل عرفانی نیز بسیار علاقه‌مند بود.

ملت ایران نمی دانند که چه شخصیتی را از دست‌ داده‌اند

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه با بیان این مطلب که ملت ایران نمی دانند چه شخصیتی را از دست‌ داده‌اند، گفت: آنچه مسلم است آن که اگر ۵۰ سال نظام روی ۱۰۰۰ نفر کار کند، یک نفر مثل شهید حاج محسن‌ فخری‌زاده‌ پیدا نمی‌شود و این یک واقعیت محض است و سازمان جاسوسی‌ موساد، نهایت تلاشش را به کار بست تا این انسان والامقام‌ را به شهادت‌ برساند.

وی در ادامه صحبت‌ هایش تصریح کرد: اگر کسی سؤال کند که شهید فخری‌زاده اصلاح‌طلب بود یا اصول‌گرا؟ بنده این‌طور پاسخ می‌دهم‌ که او اهل هیچ حزبی‌ نبود و دقیقا مانند شهید حاج قاسم سلیمانی، یک انسان به شدت ولایی و دوستدار مقام معظم رهبری بود.

استاد و پژوهشگر فلسفه دین با بیان این‌که شهادت بزرگانی همچون شهید فخری‌زاده نباید باعث تفرقه حزبی نشود، افزود: شهید فخری زاده یک انسان انقلابی فراجناحی بود؛ جناح‌ها نباید از او استفاده کنند و باعث اختلاف و تفرقه شوند.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه با اشاره به زحمات ارزنده شهیدان حاج قاسم سلیمانی و حاج محسن‌ فخری‌زاده‌ به جامعه ایران، عنوان کرد: باید نحوه مدیریت این عزیزان، به دانش آشکار تبدیل و به دانشگاه‌ها منتقل شود و دانشگاه‌ها،مدل مدیریت این غیورمردان‌ را بدانند.

استاد و پژوهشگر فلسفه دین، احیای علم، احیای فلسفه و مدیریت جهادی را از مهمترین ویژگی‌های شهید فخری‌زاده‌ برشمرد و متذکر شد: بایستی طلاب، روحانیون، مبلغان دینی و آحاد جامعه روی این سه اصل کار کنند.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه در پایان وظیفه طلاب و روحانیت‌ را در این زمینه‌ سخت‌تر دانست و گفت: طلبه‌های ما باید روش شهید فخری‌زاده‌ را در پیش بگیرند و بر این نکته واقف باشند که اگر دشمن حاج محسن فخری‌زاده را از ما گرفته، حاج محسن‌های‌ دیگری را تربیت خواهیم کرد.

کد خبر: 1082940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =