چشم خیره جشنواره فرانسوی به بازی‌های ایرانی

دو بازی ایرانی به تازگی با کسب عناوینی مهم توانسته‌اند در جشنواره‌ای اروپایی قابلیت‌های خود را به رخ رقبایشان بکشند.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، دو بازی «کیپ استپ» و «تیزران» در بین سه بازی برتر آکادمیک جشنواره بین‌المللی گالا در فرانسه قرار گرفتند. 

این دوبازی البته توسط دانشجویان و فارغ‌التحصیلان با استعداد دانشکده چند رسانه‌ای دانشگاه هنر اسلامی تبریز ساخته شده است که در رویداد جایزه بازی‌های جدی ۱۳۹۸ که هر ساله توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار می‌شود جوازی مهمی را کسب کردند.

باید گفت صنعت بازی در ایران طرفداران زیادی دارد که شاید همین توجه و استقبال باعث شده این عرصه مهم در کشور رشد زیادی داشته باشد. به طور مثال آمار کافه بازار نشان می‌دهد که بیش از یک میلیون نفر خریدار بازی هستند. خود این مورد حاکی از سودآوری و میزان استقبال صنعت بازی در ایران است.

بر همین اساس امروزه بخش بزرگی از آموزش و حتی انتقال مفاهیم با صنعت بازی انجام می‌شود. قابل ذکر است که بدانیم صنعت بازی یکی از عرصه‌های مهمی است که کشور ما نیز در آن مورد هجوم قرار گرفته است و باید فکر اساسی برای آن کرد. زیرا دیده شده در بازی‌هایی چون Battlefield 3 به راحتی ایران را مورد هجوم قرار داده‌اند و بسیاری از مفاهیم متناقض با جمهوری اسلامی ایران از طریق بازی به فکر مخاطب خورانده شده است.

از این رو نباید از صنعت بازی غفلت کرد و ایران اسلامی نیز باید از این عرصه بهره کافی ببرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1083013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =