خاطرات بد نفتی‌ها از آزادی تکرار می‌شود؟/ آبی‌ها محکوم به پیروزی

در چارچوب پنجمین هفته لیگ بیستم، دو تیم صنعت نفت و استقلال تهران در آبادان به مصاف هم خواهند رفت.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، علیرضا بابک؛ در چارچوب هفته پنجم لیگ برتر، آبی های پایتخت از حریف آبادانی خودشان پذیرایی خواهند کرد. استقلال در پنج دیدار آخر خود با نفتی ها هرگز طعم شکست را تجربه نکرده است. در فصل گذشته، آبی ها در دو دیدار رفت و برگشت و با نتایج عالی زردپوشان را شکست دادند.

دو تیم در جایگاه چهارم و پنجم جدول، همسایه هستند و از حیث کسب امتیازات نیز با یکدیگر برابرند.

نتایج دو مربی در این فصل

محمود فکری و سیروس پور موسوی در این فصل و تا اینجای کار مشابه یکدیگر نتیجه گرفته اند. پورموسوی با بازیکنان جوان خود تیمی شایسته را آماده ی لیگ برتر کرد و تا اینجا تنها یک شکست را آن هم در آزادی و در مقابل پرسپولیس تجربه کرده است.

حالا او باید برای دومین بار در این فصل راهی تهران شود تا این بار در برابر استقلال و تفکرات محمود فکری قرار بگیرد.

فکری و آرایش ۲-۴-۴

استقلال در دیدار گذشته ی خود در برابر پیکان نتوانست در امر گلزنی موفق عمل کند. اما در مقابل هیچ موقعیت گلی را هم به حریف نداد. سازمان دفاعی استقلال رفته رفته شرایط مطمئن تری را تجربه می کند و حالا مسئله ی اول فکری، گلزنی شاگردانش خواهد بود.

تارتار توانست با سیستم ۵ دفاعه متکی بر پرس پوششی در خط دفاعی خودی، دو مهاجم استقلال را از مدار بازی خارج کند و همچنین اجازه ی بازیسازی را از هافبک های استقلال بگیرد.

شاید با چند تغییر و جابجایی بتوان این مشکل را حل کرد. البته غیبت مسعود ریگی می تواند بزرگترین دردسر استقلال در این بازی باشد. با انتقال داریوش شجاعیان به سمت راست، استقلال به دو هافبک در میانه میدان احتیاج خواهد داشت.
انتخاب اول یقینا آرش رضاوند خواهد بود و یکی از بین مهدی پور و خادم پور جایگزین ریگی می شوند. با توجه به عملکرد فرشید باقری، بعید است فکری در این بازی مهم از او استفاده کند.

مصدومان استقلال

با دوری سه هفته ای ریگی، لیست مصدومان استقلال افزایش پیدا کرده و حالا او به جمع یزدانی، دیاباته و اسماعیلی اضافه شده است، اما خبر تلخ تر برای آبی های پایتخت، غیبت وریا غفوری است. کاپیتان استقلال به طور قطع این دیدار را به علت مصدومیت از دست خواهد داد.

به احتمال زیاد در این دیدار یکی از بین شجاعیان و قایدی، اولین تجربه ی کاپیتانی خود در استقلال را تجربه خواهند کرد.

اهمیت بازی

این بازی از جهات مختلف حائز اهمیت خواهد بود. نزدیکی دو تیم در جدول رده بندی یکی از دلایل مهم خواهد بود و البته آبی ها نمی خواهند در ورزشگاه خانگی خود امتیازی از دست دهند.

کلام آخر

فکری تا اینجای کار نسبت به شفر و استراماچونی میانگین امتیازگیری بالاتری داشته است و البته با وجود بازیکنان با کیفیتی که در اختیار دارد، سطح توقع هواداران نیز بالاتر رفته است. با این وجود جدال او با تفکرات دفاعی پور موسوی، کار او را سخت می کند و عملکرد آبادانی ها در این فصل نشان می دهد که این بازی اصلا یک بازی راحت برای آبی ها نخواهد بود.

فکری باید در طول بازی به تاکتیک های مختلف گلزنی روی بیاورد و تمام تمرکزش را روی یک ایده خرج نکند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1083050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =