دانشگاه نماد فرهیختگی جامعه است/  ضرورت راه اندازی مرکز مشاوره و هدایت تحصیلی در واحدهای دانشگاهی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: دانشگاه نماد فرهیختگی یک جامعه است و مردم از دانشگاه انتظار دارند تا علاوه بر پرورش علمی، در پرورش اخلاقی دانشجویان نیز سهیم باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، پیام نجفی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان گفت: با توجه به ظرفیت ها و مزیت های نسبی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان)، این واحد در سال جاری مورد توجه انتخاب جمع زیادی از داوطلبان ورود به دوره های مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در بین مراکز دانشگاهی استان بود.

نجفی افزود: بهره مندی از زیرساخت‌های مجهز علمی و آموزشی، حضور اساتید توانمند و مجرب و توجه و پرورش استعدادهای دانشجویان در مراکز رشد و واحدهای کارآفرینی باعث شده که همه ساله این واحد دانشگاهی مورد توجه اکثریت داوطلبان ورود به دانشگاه باشد.

دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به لزوم ارائه مشاوره ها و هدایت تحصیلی دانشجویان به رشته‌های مختلف و مورد نیاز جامعه، خاطرنشان کرد: تعامل دانشگاه و مدارس باید دو طرفه باشد به طوری که تا پیش از شیوع بیماری کرونا، هر هفته دانش آموزان مدارس ضمن حضور در دانشگاه و بازدید از بخش های مختلف آموزشی و تحقیقاتی، در جلسات مشاوره تحصیلی مرکز مشاوره و هدایت تحصیلی دانشگاه، شرکت می کردند و با رشته های دانشگاهی و مشاغل آینده آن آشنا می شدند.

نجفی اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) در رشته های پذیرش بر اساس آزمون سراسری در دوره های دکتری تخصصی و کارشناسی ارشد و نیز در دوره های دکتری حرفه ای و کارشناسی؛ همچون دندانپزشکی، تکنولوژی اتاق عمل، پرستاری و مامایی، حقوق، مهندسی معماری، مهندسی پزشکی و ... همواره میزبان دارندگان رتبه های مناسب آزمون سراسری و در رشته های پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی از جمله رشته های کارشناسی زیر گروه مدیریت، زیر گروه کشاورزی، روانشناسی، حسابداری و مهندسی کامپیوتر، میزبان داوطلبین با سوابق تحصیلی و معدل مناسب دیپلم است و این امر نشان دهنده توجه به سطح علمی دانشجویان ورودی به این دانشگاه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با اشاره به لزوم ارتباط دو طرفه دانشگاه و دانشجو خاطرنشان کرد: دانشگاه نماد فرهیختگی یک جامعه است و مردم از دانشگاه انتظار دارند تا علاوه بر پرورش علمی، در پرورش اخلاقی دانشجویان نیز سهیم باشد از این رو بر خود فرض می دانیم با پرورش نسلی عالم و متعهد، مدیران و کارگزاران آینده را تحویل جامعه دهیم.

وی افزود: وظیفه دانشگاه صرفا آموزش محض نیست، بلکه باید در جهت رفع نیازهای جامعه، داوطلبان ورود به دانشگاه، بر اساس علایق و توانمندی ها به رشته های مختلف هدایت شوند تا هم نیاز جامعه رفع شود و هم نرخ اشتغال افزایش یابد.

 نجفی با اشاره به طرح پویش؛ طرح اشتغال همزمان با تحصیل، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان مبدع طرح پویش در کشور است و این طرح بر اساس اعلام نیاز صنایع مختلف بوده و علاقه‌مندان به شرکت در این طرح این فرصت را دارند که همزمان با تحصیل، یک صنعت یا یک بنگاه اقتصادی مرتبط با رشته تحصیلی خود را انتخاب کرده و پس از طی مراحلی مشغول به کار شوند تا هم از نظر تجربی صاحب مهارت و تجربه شده و هم از نظر علمی و دانش کاری، میدان استفاده از اندوخته‌های علمی خود را داشته باشند و امکان قرار گرفتن در اولویت استخدام بنگاه‌های اقتصادی یا صنایع مرتبط را برای اشتغال خود به‌ وجود آورند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان ضمن تأکید بر ضرورت راه اندازی مرکز مشاوره و هدایت تحصیلی در واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی استان، خاطر نشان کرد: نتایج تلاش های 7 ساله این مرکز در اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی واحد اصفهان نه تنها باعث رشد کمی و کیفی دانشجویان شده بلکه باعث معرفی بسیاری از رشته های کمتر شناخته شده و مورد نیاز جامعه به داوطلبان ورود به دانشگاه شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1083072

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =