استقلالِ فکری؟ خارج از مدار درست

در چارچوب هفته پنجم لیگ برتر، آبی‌های پایتخت در دیداری خانگی نتوانستند به پیروزی برسند و با نتیجه تساوی یک بر یک، در برابر حریف آبادانی خودشان متوقف شدند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)- علیرضا بابک؛ در چارچوب هفته پنجم لیگ برتر، آبی‌های پایتخت در دیداری خانگی نتوانستند به پیروزی برسند و با نتیجه تساوی یک بر یک، دربرابر حریف آبادانی خودشان متوقف شدند.

اما ناکامی هفته های اخیر استقلال دلایل مختلفی دارد:

استقلالِ فکری؟ خارج از مدار درست

دو امتیاز خانگی دیگر از دست رفت تا فضای التهاب و اضطراب میان هواداران حاکم گردد.

اما دلایل این ناکامی:

۱. چینش اولیه ی فکری اشتباه بود.
او با جابجایی‌های نادرست در میانه زمین، پازل موفق هافبک‌هایش را بر هم زد. ایده استفاده از رضاوند در گوشه‌ها بارها امتحان شده است و همواره با شکست روبرو شده است.
استفاده از فرشید باقری یک اشتباه محض بود و اگر به جای او، رضاوند در میانه زمین حضور داشت و میلیچ به سمت چپ منتقل می‌شد، احتمالا خط هافبک استقلال شرایط مناسب‌تری را می‌دید.

۲. بازیکنی که در میان هواداران ذره ای محبوبیت و مقبولیت ندارد به بازوبند کاپیتانی می رسد.
این امر مصداق بارز دهن کجی به هواداران بود، چرا که کاپیتان باید نقش یک رهبر و الهام بخش را ایفا کند و این در حالی است که باقری حتی وظایف خودش به عنوان بازیکن را به درستی انجام نمی‌دهد.

باقری روی گل آفساید صنعت نفت، باز هم یک خطای بی مورد انجام داد تا یک ضربه ایستگاهی به حریف تقدیم شود و همچنین در صحنه ی مشکوک به پنالتی، جریان بازی را رها کرد تا تیم در موقعیت بدی قرار بگیرد. خارج از این اشتباه های شاخص، او قطع توپ موفقی نداشت و نتوانست نقش یک هافبک تخریبی را ایفا کند.

۳. استقلال در ۵ هفته اخیر هرگز در نیمه های اول گلزنی نکرده است و این امر اثبات می کند که برنامه ای مشخص برای گلزنی در استقلال وجود ندارد و اتفاق ها و نبوغ فردیِ بازیکنان تا این لحظه مثمر ثمر بوده است.

۴. تعویض های اشتباه پایانی ندارد..
استقلالِ فکری در هفته های اخیر پس از خوردن گل تساوی، هرگز واکنش درستی نشان نداده است. تعویض‌هایی که از روی هیجان انجام می‌شوند و هیچ منطقی در آن وجود ندارد، آسیب زننده است.

آیا دانشگر یک مهاجم است؟
او به یکی از تعویض های ثابت فکری در لحظات پایانی تبدیل شده است. استفاده از مدافع آخر در خط حمله نیازمند بازیکنانی در جناحین است که قابلیت ارسال توپ‌های بلند و دقیق را داشته باشند. اما با بیرون کشیدن موسوی در همان لحظه، این تاکتیک هم خنثی می‌شود. استفاده از مطهری در سمت راست و به عنوان یک هافبک، ایده ی اشتباه دیگر فکری بود.

۵. محمود فکری با انبوهی از بازیکنان تراز اول، حرفی برای گفتن ندارد و ظاهرا کسی روی نیمکت هم نمی‌تواند به او کمک کند.
لزوما تعصب، موفقیت به همراه نمی‌آورد و بهتر است کادر محمود فکری با افراد با دانش تقویت شود.

۶. بازی چشم نواز مهدی پور تنها نکته مثبت این بازی بود.

۷. در این بازی هم اشتباهات داوری دیده شد. اما استقلال به اندازه ای خوب نبود که لایق پیروزی باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1083214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =