رشد ۷ برابری اعتبار آموزش و پرورش استثنایی

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: اعتبارات این سازمان ۷ برابر شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، سید جواد حسینی  در مراسم گرامیداشت روز جهانی معلولین و افتتاح همزمان پروژه‌های آموزش و پرورش استثنایی بیان کرد:  تاسیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در اجرای فصل دوم قانون حمایت از معلولین در حوزه تعلیم و تربیت انجام شد و از زمان تاسیس تاکنون جمعیت دانش آموزان ۱۸ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: از سال تاسیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی تا کنون اعتبارات ۸ برابر شده که ۷ برابر آن در دولت تدبیر و امید صورت گرفته است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در ادامه گفت: ۷ اصل به منظور برنامه ریزی فعالیت‌های این سازمان تدوین شده است که یکی از این اصول توسعه انسان مبناست که پیش از توسعه منابع به پرورش سرمایه‌های انسانی توجه شود. در این اصل گفته می‌شود همه دانش‌آموزان حتی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه سرمایه‌های انسانی کشور هستند.

حسینی با بیان اینکه تفاوت های فردی اصل دوم مورد تاکید در سازمان آموزش و پرورش استثنایی است، گفت: در این اصل به تفاوت‌های انسانی اشاره می‌شود؛ این تفاوت‌ها دارایی‌های انسان‌ها محسوب می‌شود که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: تطابق سازی اصل سوم مورد تاکید در سازمان آموزش و پرورش استثنایی است که در این راستا یکی از بسته‌های تحولی آموزش و پرورش به نام مدرسه انطباقی نیز طراحی شده است. در این بسته فضا، تجهیزات، والدین، دانش‌آموزان، منابع انسانی، مدیریت و محتوا برای دانش‌آموزان عادی در کنار دانش آموزان استثنایی انطباق پیدا می‌کند.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی خاطرنشان کرد: در راستای بسته تحولی مدرسه انطباقی تاکنون هزار و ۹۰۰ تولید محتوا و ۴۳ اثر از خط بریل برای دانش آموزان با نیازهای ویژه متناسب سازی شده است.

حسینی همچنین درباره برگزاری ۲ دوره پیشرفته و حرفه ای در آموزش و پرورش استثنایی گفت: دو سوم دانش‌آموزان می‌توانند جنبه‌های عملی و مهارتی را در این دوره‌ها بیاموزند.

ایجاد هزار و ۶۰۰ فضای آموزشی پژوهشی و ورزشی برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه

وی افزود: هزار و ۶۰۰ فضای آموزشی، پژوهشی و ورزشی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه تهیه شده که از این میان ۲۷ فضا برای دانش آموزان جسمی-حرکتی، ۲۲ فضا برای نابینایان، ۶۲ فضا برای دانش آموزان اوتیسم و ۱۰۰ فضا برای دانش آموزان ناشنوا ایجاد شده است.

 رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی همچنین یادآور شد: با توجه به بررسی‌های انجام شده و نیاز بیشتر آموزش و پرورش استثنایی به منابع، ۲۱۰ مدرسه برای دانش آموزان با نیازهای ویژه لازم بود که به کمک خیرین در ۱۰ ماه ۱۲۰ مدرسه افتتاح شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1083256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =