دانشجو باید با مدیریت جهادی در توسعه علم کوشا باشد/ لزوم تقویت روحیه خودباوری و خداباوری در جوانان

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق گفت: دانشجو در اوج تحرک و نشاط است و باید با مدیریت صحیح و جهادی در رشد و توسعه علم کوشا باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، حجت‌الاسلام‌ حمیدرضا جعفری، معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق در جلسه توجیهی و معارفه دانشجویان جدیدالورود و خانواده‌های آنان که به‌صورت مجازی به مناسبت گرامیداشت روز دانشجو برگزار شد، گفت: یاد سه دانشجوی شهید مصطفی بزرگ‌نیا، احمد قندچی و آذر شریعت‌رضوی را گرامی می‌داریم. این دانشجویان هنگام اعتراض به دیدار رسمی ریچارد نیکسون، معاون رئیس‌جمهور وقت ایالات‌ متحده آمریکا و از سرگیری روابط ایران با بریتانیا، روز ۱۶ آذر ۱۳۳۲ (حدود چهار ماه پس از کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲) در دانشگاه تهران به شهادت رسیدند.

جوان امروز باید در میدان علم و سیاست حضور فعال داشته باشد

وی افزود: انتظار می‌رود جوان امروزی ضمن اینکه نباید سیاست‌زده شود ولی باید در میدان علم و سیاست حضور فعال داشته باشد. یک جوان دانشجو موتور حرکت تحولات اجتماعی، علمی و سیاسی است و از عملکرد تاریخی دهه ۲۰ و ۳۰ دانشجویان باید درس گرفت که یک دانشجو چقدر می‌تواند بصیر یا عمل‌گرا باشد.

این استاد دانشگاه با اشاره به روایات دینی درباره مقام و جایگاه ایرانیان در دانش‌اندوزی خاطرنشان کرد: پیامبر (ص) می‌فرمایند: «لو کان العلم منوطا بالثریا لتناوله رجال من فارس؛ اگر دانش منوط به [رفتن به] ستاره ثریا باشد، مردمانی از ایران به آن دست می‌یابند»؛ جوانان ایرانی و به‌خصوص دانشجویان بدون در نظر گرفتن ظرفیت‌ و امکانات دانشگاهی ذاتاً دارای نبوغ و توانایی بالایی هستند.

دانشجو باید با مدیریت صحیح و جهادی در رشد و توسعه علم کوشا باشد

جعفری ادامه داد: دانشجو در اوج تحرک و نشاط است و باید با مدیریت صحیح و جهادی در رشد و توسعه علم کوشا باشد. به‌طوری‌که بعد از فارغ‌التحصیلی کوله‌باری از علم، دانش و رزومه‌های علمی برای خود و خدمات علمی برای این مرزوبوم و جهان اسلام به ارمغان بیاورد.

برای توسعه علم و فناوری باید ادامه‌دهنده راه شهید فخری‌زاده باشیم

وی عنوان کرد: همان‌طور که امثال شهید فخری‌زاده، شهید طهرانی‌مقدم و... عمر خود را برای گره‌گشایی از مسائل علمی، ارتقا و توسعه علم و فناوری ایران صرف کردند ما هم باید با الگوگیری از این بزرگان، ادامه‌دهنده راهشان باشیم.

لزوم تقویت روحیه خودباوری و خداباوری جوانان

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق بیان کرد: جوانان بدون تأثیرپذیری از سیاه‌نمایی‌های رسانه‌های وابسته و القائات غرب  به کرامت و عزت‌نفس الهی خود توجه کرده و روحیه خودباوری و خداباوری را در خود تقویت کنند.

جعفری با معرفی جایگاه دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: دفاتر نهاد علاوه بر پیگیری‌ دغدغه‌های فرهنگی و روشنگری، به دنبال تحقق و مطالبه‌گری‌ منویات رهبر معظم انقلاب از دانشگاه  و دانشگاهیان است؛ مقام معظم رهبری خطاب به دانشگاهیان فرمودند مشکلات کشور باید به‌صورت علمی و توسط دانشگاهیان حل شود و این انتظار رهبری نشانه وجود پتانسیل بالا در بین دانشگاهیان است که باید در مرحله عمل خود را نشان دهد.

وی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی دفتر نهاد رهبری واحد تهران شرق گفت: این برنامه‌ها شامل پیگیری ازدواج‌های دانشجویی و برگزاری دوره‌های آموزش‌های مربوط به آن است. تاکنون دوره‌های  آموزش پیش از ازدواج (pme)، انتخاب همسر (pmc) و مهارت‌های همسرداری و خانواده (fle) برگزار شده است. همه دانشجویان را به تشکیل و همکاری در کانون‌های فرهنگی و علمی دعوت می‌کنم.

این استاد دانشگاه دفتر نهاد رهبری را محل امنی برای حضور دانشجویان و نقش معاون این دفتر را به‌عنوان جایگاه پدر معنوی واحد معرفی کرد و از دانشگاهیان خواست هرگونه شبهات علمی و دینی خود را بدون هیچ ملاحظه‌ای با دفتر نهاد در میان بگذراند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1083329

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =