درخشش بازی سازهای جوان در اروپا

رشد و پیشرفت صنعت بازی در ایران باعث شده تا ایرانی‌ها در این عرصه حرفی برای گفتن داشته باشند.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، فینالیست‌های چهارمین دوره جایزه بازی‌های جدی ۱۳۹۹ مشخص شدند که می‌توان به ۶ بازی «تکاپو» با موضوع سبک زندگی، بازی «راز متان» با موضوع مدیریت مصرف انرژی، بازی «ری‌اکشن» با موضوع مدیریت شیوع کرونا، بازی‌های «سردار» و «فیروزه» با موضوع گردشگری، و بازی «ویلکا» با موضوع توانبخشی اشاره کرد.

این جایزه امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا در هر سه بخش سمپوزیوم بازی‌های جدی، جشنواره بازی‌ جدی سال و هکاتون بازی‌های جدی به صورت مجازی و از طریق پلتفرم‌های آنلاین برگزار شد.

رکورد ارسال بازی در جشنواره‌های امسال نیز شکسته شده به طوری که طبق گفته حامد نصیری، «دبیر جایزه بازی‌های جدی» امسال ۷۲ بازی به جشنواره ارسال شد که نسبت به سال قبل رشدی نزدیک به دو برابر را نشان می‌دهد.

از این رو پیشرفت‌های ایران در زمینه بازی قابل توجه بوده به طوری که خبر موفقیت بازی‌های ایرانی در جشنواره‌های جهانی به گوش می‌رسد.

به طور مثال شاهد بودیم که بازی‌های ایرانی با نام‌های «تیزران» و «کیپ استپ» موفق شدند در بین سه بازی برتر آکادمیک جشنواره بین‌المللی گالا در فرانسه قرار بگیرند که این موضوع نشان از پیشرفت و رشد صنعت بازی در ایران دارد. چنین موضوع مهمی توجه بیش از پیش مسئولان را می‌طلبد تا با عزمی جدی‌تر، صنعت بازی در ایران بیشتر ارتقاء پیدا کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1083425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =