حضور در سامانه مجازی شرط حمایت از فعالیت‌ فرهنگی دانشگاه‌ها

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت: مبنای ما برای حمایت از فعالیت‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی صرفا براساس حضور و فعالیت در سامانه های مجازی کانون‌های فرهنگی و نشریات است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،‌ جلسه ارائه گزارش فعالیت‌های فرهنگی و مجازی اداره‌کل فرهنگی از جمله معرفی سامانه‌ کانون‌های فرهنگی، انتخابات مجازی کانون‌ها، سامانه رتبه‌بندی نشریات دانشجویی و فعالیت‌های مجازی صورت گرفته در حوزه نشریات در ایام شیوع کرونا در محل وزارت بهداشت برگزار شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت ایجاد سامانه‌ کانون‌های فرهنگی و سامانه نشریات را اثربخش دانست و گفت: در حال حاضر فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها و نهادهای دانشجویی باید از طریق دو سامانه کانون‌های فرهنگی و نشریات انجام شود، چرا که مبنای ما برای حمایت از فعالیت‌های دانشگاه‌ها صرفا براساس حضور و فعالیت در این 2 سامانه صورت می‌گیرد.

وی گفت: در آینده نیز سامانه‌های دیگری از جمله سامانه انجمن‌های علمی، تشکل‌های سیاسی نیز راه‌اندازی خواهد شد که فعالیت‌های علمی و سیاسی نیز از طریق آن‌ها قابل رصد کردن است.

لاری درباره فعالیت سامانه‌ کانون‌های فرهنگی و سامانه نشریات دانشجویی عنوان کرد: امروز و با وجود شیوع ویروس کرونا باید فعالیت‌های فرهنگی به سمت مجازی شدن بیشتر سوق داده شوند. ضمن این که دانشجویان نسل امروز با فضای مجازی به خوبی آشنا هستند و راحت‌تر می‌توانند با فعالیت‌های فرهنگی در بسترهای مجازی ارتباط برقرار کنند.

وی ادامه داد: در ماه‌های گذشته در زمینه ایجاد بستر مناسب مجازی برای کانون‌های فرهنگی و نشریات دانشجویی فعالیت‌های اثربخشی انجام شده است و برگزاری انتخابات مجازی کانون‌های فرهنگی و طرح رتبه‌بندی نشریات از جمله اقداماتی بودند که در شرایط سخت کنونی انجام شد و دانشجویان توانستند شناسنامه و کارتابل مجازی مخصوص خود را برای فعالیت‌های فرهنگی داشته باشند.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت درباره دانشگاه‌هایی که در این سامانه‌ها فعالیت نداشته‌اند عنوان کرد: متاسفانه برخی از دانشگاه‌ها نسبت به این دو سامانه که زحمات زیادی برای تهیه و تدارک آن‌ها کشیده شده است بی‌توجهی کرده‌اند و لازم است که این دانشگاه‌ها به صورت مشخص با نام و عنوان معرفی شوند تا بتوانند درآینده نسبت به فعالیت‌های فرهنگی اهتمام و توجه بیشتری داشته باشند و از اهمیت سامانه‌های مجازی غافل نشوند.

لاری بر گزارش‌گیری مستمر از فعالیت دانشگاه‌ها در سامانه‌ کانون‌های فرهنگی و نشریات تاکید کرد و گفت: دانشگاه‌هایی که در این 2 سامانه فعالیت چندانی نداشته‌اند باید ضمن رصد کردن این دو سامانه در جهت رفع نقص دانشگاه خود فعالیت کنند.

وی خاطرنشان کرد: تجهیز فضاهای فرهنگی و حمایت از نهادهای دانشجویی صرفا بر اساس میزان فعالیت دانشگاه‌ها در این سامانه‌ها صورت می‌گیرد. همچنین به دانشگاه‌هایی که بودجه تجهیز فضاهای فرهنگی را در محلی غیر از تجهیز یا ساخت فضای فرهنگی صرف کرده‌اند بودجه‌ای در فاز دوم کمک‌های فرهنگی اختصاص داده نمی‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1083441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =