نشان «یار مهربان» به عضو هیأت علمی واحد بوشهر اعطا شد

اداره کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، به پاس تقدیر از فعالیت های عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر در سال 1399در ترویج فرهنگ کتابخوانی، نشان یار مهربان را به وی اعطا کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، عباس عاشوری نژاد عضو هیأت علمی گروه تاریخ دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر و دبیر هم اندیشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر به پاس فعالیت های اثرگذار در مقوله ترویج فرهنگ کتابخوانی، موفق به اخذ نشان «یار مهربان» از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان شد.

فاطمه کرمپور مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در جلسه اعطای نشان یار مهربان با اشاره به تلاش های گسترده، مستمر، خلاقانه و تأثیرگذار عباس عاشوری نژاد در یک سال گذشته در جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی گفت: این شخصیت علمی - فرهنگی، نشان داد که یک فرد هم می تواند به تنهایی با عشق و اراده و از سر دلسوزی و دردآشنایی تاثیری ژرف در جهت ارتقای فرهنگ کتابخوانی و مسائل فرهنگی جامعه داشته باشد.

آنیتا مظفری معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر نیز در آیین اعطای این نشان با اشاره به اهمیت موضوع کتاب‌خوانی و ضرورت اقدام پایه ای در این زمینه یادآور شد: نشان یار مهربان (ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی) با هدف شناسایی، تشویق و ترغیب افراد و گروه‌های فعال در حوزه کتاب‌خوانی و ترویج مطالعه، اعطا می شود.

مظفری افزود: این نشان در پایان هفته کتاب و کتابخوانی به افرادی که به طور مستمر در طول یکسال گذشته با برنامه‌ها و شیوه‌های اجرایی خلاق و نوآور در امر ترویج کتابخوانی فعال بوده اند و کار آنها قابلیت معرفی به سایر مناطق به‌عنوان الگو را داشته، اهدا می گردد.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: فعالیت های عباس عاشوری نژاد، در سال 1399 در زمینه ترویج کتابخوانی، با رویکرد استفاده حداکثری از ظرفیت فضای مجازی، خلاقانه، فراگیر، متنوع و تأثیرگذار بوده است، شایسته دریافت نشان یار مهربان تشخیص داده شد.

 این مسئول با اشاره به فعالیت های فرهنگی عباس عاشوری نژاد در سال 99، توضیح داد: اهدای حدود یک هزار عنوان کتاب به انجمن های فرهنگی، کتابخانه های عمومی، انجمن های خیریه و کسبه، تألیف کتاب به سوی بیکرانگی، انتشار کتاب درد مشترک به صورت صوتی، نگارش چندین مقاله در نشریات، حضور در آیین های رونمایی و نقد کتاب، ترویج کتابخوانی از طریق برنامه های صدا و سیمای استان، برگزاری وبینارها و سخنرانی های متعدد در خصوص روش تحقیق و تاثیر کتابخوانی بر تکامل فرهنگ و تمدن، عضویت فعال در شورای کتاب های شناختنامه بوشهر، گزارش کتاب از طریق فضای مجازی، ایجاد پویش کتابخوانی در فضای مجازی، کلیپ های معرفی کتاب، حضور فعال در جلسات بازخوانی متون کهن، همکاری فعال با کانون های کتابخوانی نظیر کانون کتاب و زندگی، همکاری در انجام طرح پژوهشی فرهنگ کتابخوانی، برگزاری مسابقه کتابخوانی در میان دانشجویان و... تنها بخشی از فعالیت های این استاد دانشگاه، پژوهشگر و فعال فرهنگی در سال 1399 است.

به گزارش ایسکانیوز، عباس عاشوری نژاد، عضو هیات علمی تمام وقت دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر، شهروند افتخاری استان بوشهر، رئیس هیأت اندیشه ورزان دانشگاه آزاد اسلامی استان و مدیر مرکز هم اندیشی نخبگان دانشگاهی می باشد و از وی تا کنون حدود 15 کتاب به چاپ رسیده است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1083471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =