توافق شهرداری با یک شرکت داخلی برای تجهیز ون‌های مخصوص معلولان

شهردار تهران از توافق با یک شرکت خودروسازی داخلی برای تجهیز ۱۰ دستگاه مینی بوس خریداری شده از سوی شهرداری خبر داد

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ پیروز حناچی شهردار تهران در همایش روز ملی افراد دارای معلولیت گفت: در سال‌های بعد از جنگ توجه ما به وضعیت معلولان و جانبازان بیشتر بود و مجموعه‌هایی که معلولان نیاز به تردد به آنها را داشتند، مجهز کرده بودیم اما این حرکت تبدیل به یک حرکت مستمر نشده است.

وی ادامه داد: علیرغم بودجه‌های پیش بینی شده این حرکت به شکل یک فرایند مداوم تبدیل نشد. و دلیل این مشکل نبوده آموزش و رشته‌های تخصصی مرتبط با مسئله معلولان و تدوین نشدن کدها و بایسته‌های مقررات ملی در این زمینه بود.

حناچی با اشاره به اینکه در شهرداری در حوزه قلمرو عمومی باید کدها و دستورهای ساخت و ساز به صورت روشنی وجود داشته باشد گفت: تصاویری در این همایش به نمایش گذاشته شد که نشان از این مسئله بود که ما به مبانی نظری در این زمینه توجه نکردیم و تئوری‌ها کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند.

شهردار تهران اظهار داشت: در این دوره مدیریت شهری، شعار «تهران شهری برای همه» را مبنا قرار داده‌ایم و از نظر من ما همه مثل یک خانواده هستیم که مسئولیت این خانواده بر دوش مدیران شهری قرار گرفته شده که باید نسبت به آنها مسئولیت پذیر باشیم.

وی اظهار داشت: در دهه‌های گذشته به فضاهای عمومی توجه نشده و ما با انباشت تقاضا مواجهیم و نمی‌توان یک ساله تمام این تقاضاها جواب داد.

شهردار تهران در مورد کمبود اعتبار برای تهیه وسیله نقلیه مخصوص معلولین نیز گفت: مبلغ ۵ میلیارد تومان را برای تهیه این خودروها در نظر گرفته شده اما همانطور که گفته شد در هر دو بار مناقصه کسی پیش قدم نشد.

وی از توافق با یک شرکت خودروسازی داخلی برای تجهیز ۱۰ دستگاه مینی بوس خریداری شده از سوی شهرداری خبر داد و گفت: باید جزئیات این مینی بوس‌ها تغییر کند تا امکان سرویس‌های به ویلچرها وجود داشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1083478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =