شمخانی: کشورهای منطقه از ایجاد کانون‌های ناامن‌ساز جلوگیری کنند

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: کشورهای منطقه باید با حسن هم‌جواری و اشتراک مساعی از ایجاد کانون‌های جدید ناامن‌ساز و نگران کننده جلوگیری کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ «جیحون بایرام اف» وزیر خارجه جمهوری آذربایجان که به تهران سفر کرده است بعد از ظهر امروز با دریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و پیرامون مسایل دو جانبه و آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی با او گفتگو کرد.

در این دیدار شمخانی، از برقراری صلح بین دو کشور آذربایجان و ارمنستان و بازگشت بخش‌های اشغالی به سرزمین اصلی، آذربایجان ابراز خرسندی و برای دولت و ملت آذربایجان در مسیر رشد و توسعه آرزوی موفقیت کرد.

وی با بیان اینکه روابط تهران باکو باید به بالاترین سطح ممکن ارتقاء داده شود، تصریح کرد: اتمام پروژه‌های مشترک و اجرای توافقات فیمابین و شروع همکاری‌های جدید در حوزه‌های گوناگون نیازمند اهتمام جدی‌تر است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی همچنین علاقه‌مندی کشورمان برای مشارکت در بازسازی مناطق آزاد شده و آسیب‌دیده از جنگ را با توجه به تجارب و توانمندی‌های فنی و مهندسی اعلام کرد.

شمخانی در بخش دیگری از سخنان خود با تبیین اقدامات شرارت‌آمیز مثلث جنگ‌افروز و تروریستی آمریکایی صهیونیستی داعشی، حضور آنان در هر نقطه‌ای از جهان به ویژه منطقه غرب آسیا را خسارت‌بار و بحران آفرین و خروج آنان از منطقه را موجب ثبات و آرامش ذکر کرد و افزود: کشورهای منطقه باید با حسن هم‌جواری و اشتراک مساعی از ایجاد کانون‌های جدید ناامن‌ساز و نگران کننده جلوگیری کنند.

وی با اشاره به برخی فضاسازی‌هایی که از سوی رسانه‌های مشکوک با هدف بدبین کردن شهروندان دو کشور نسبت به یکدیگر صورت می‌پذیرد، گفت: لازم است این‌گونه اقدامات غیرسازنده و تفرقه‌آفرین با جدیت و حساسیت بیشتری مورد توجه قرار گرفته و متوقف شود.

در این دیدار، وزیر خارجه جمهوری آذربایجان با تشکر از سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال بحران قره‌باغ از مواضع حکیمانه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در حمایت از پایان اشغالگری و بحران قدردانی کرد.

وی با اشاره به عزم رهبران دو کشور بر توسعه و تحکیم روابط و همکاری‌های میان تهران و باکو، آمادگی جمهوری آذربایجان را برای ارتقاء سطح روابط در حوزه‌های گوناگون اعلام کرد.

وزیر خارجه جمهوری آذربایجان با ابراز همدردی به خاطر شهادت دانشمند هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران شهید دکتر فخری‌زاده، این اقدام تروریستی را به شدت محکوم کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1083503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =