شکایت ایالت‌های آمریکا از فیس بوک به علت انحصارطلبی در بازار

رگولاتورهای فدرال و دادستان‌های ایالتی در ۴۸ ایالت مختلف آمریکا از تعقیب قضائی فیس‌بوک به علت انحصارطلبی تجاری و سو استفاده از کنترل خود بر بازار خبر داده‌اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از مرکوری نیوز، در شکایت‌های جداگانه هر یک از این ایالت‌ها از فیس‌بوک، این شرکت متهم شده که همه رقبای کوچک خود در بازار دیجیتال را به حاشیه رانده و آنها را از رقابت آزادانه تجاری محروم کرده است.

این شکایت به کمیسیون فدرال تجارت آمریکا و لتیتیا جیمز دادستان کل نیویورک ارائه شده است. بر اساس این شکایت یکی از راه‌های مقابله با انحصارطلبی تجاری فیس‌بوک وادار کردن آن به فروش اینستاگرام و برنامه پیام رسان واتس‌اپ است.

به گفته لتیتیا جیمز جلوگیری از تداوم مالکیت فیس‌بوک بر اینستاگرام و واتس‌اپ اهمیت زیادی دارد و باعث خواهد شد تا اعتماد به بازار بازگردد. کمیسیون فدرال تجارت آمریکا نیز اعلام کرده که فیس‌بوک یک استراتژی نظام مند را برای حذف رقبای خود دنبال می‌کند و بدین منظور رقبای کوچک‌تر ونوظهور را به سرعت خریداری می‌کند.

کمیسیون یادشده در سال ۲۰۱۹ فیس‌بوک را به علت نقض حریم شخصی کاربران و انحصارطلبی تجاری ۵ میلیارد دلار جریمه کرده بود. فیس‌بوک هم در واکنش این اقدام را به معنای مجازات کسب و کارهای موفق دانسته بود. فیس‌بوک دارای ۲.۷ میلیارد نفر کاربر در سراسر جهان بوده و ارزش آن به ۸۰۰ میلیارد دلار می‌رسد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1083622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =