روند روبه‌رشد تولید علم و فناوری بعد از پیروزی انقلاب اسلامی

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از روند روبه‌رشد تولید علم و فناوری در ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ غلامحسین رحیمی ظهر امروز در آئین تجلیل از پژوهشگران و فناوران دانشگاه تبریز با اشاره به اینکه طی سال‌های اخیر شاهد افزایش مقالات علمی و فناوری ایران در جهان هستیم، افزود: ایران در ارائه مقالات علمی و پژوهشی طی چند سال اخیر جزو پنج کشور برتر جهان است.

وی با اشاره به اینکه ارتباط علم با صنعت مورد توجه پژوهشگران و فناوران دانشگاهی قرار گرفته است، افزود: تولید علم و فناوری در دانشگاه و دیگر مراکز تحقیقاتی باید با توجه به نیاز روز جامعه باشد.

رحیمی با تاکید بر اینکه تولید علم و فناوری در کشورمان در بخش‌های مختلف روند رو به رشدی دارد، ادامه داد: در زمان کنونی درج و ارائه مقالات در دنیا از نظر کمی و کیفی رشد یافته و برای همین منظور توسعه ارتباط با بدنه جامعه و کاربردی کردن پژوهش‌ها ضروری است.

معاون وزیر علوم سپس به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های آذربایجان شرقی در زمینه دانشگاهی اشاره داشت و گفت: این استان از قطب‌های دانشگاهی و علم و فناوری کشورمان است و دانشگاه تبریز نیز در این زمینه جایگاه ممتازی دارد.

وی با بیان اینکه دانشگاه تبریز در سال‌های اخیر در حوزه تولید علم و فناوری برتر بوده است، گفت: باید از توان اعضای هیأت علمی و پتانسیل‌های موجود دانشگاه تبریز برای توسعه و آبادانی استان و کشور استفاده شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1083627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =