ایجاد مرکز مقابله با آلودگی‌های نفتی با محوریت دانشگاه علم و صنعت

دانشگاه علم و صنعت ایران با سازمان بنادر و دریانوردی تفاهم نامهای در مورد «ایجاد مرکز مقابله با آلودگی‌های نفتی کیش» امضا کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، تفاهم نامه سه جانبه برای ایجاد مرکز مقابله با آلودگی‌های نفتی کیش، بهره برداری از «مرکز آموزش و تحقیقات محیط زیست کیش» با محوریت دانشگاه علم و صنعت ایران و همکاری سازمان حفاظت محیط زیست و با تمرکز بر محیط زیست دریایی امضا شد. 

در این مرکز، چهار آزمایشگاه تحقیقاتی «سیستم های انرژی و محیط زیست»، «محیط زیست فضا پایه و هوا پایه»، «آنالیز دینامیک دریا» و «پایش زیست‌محیطی»، به صورت دایم مستقر شده‌اند.

در مراسم آغاز بهره ‌برداری از مرکز آموزش و تحقیقات محیط زیست کیش که با حضور دکتر ذاکری (رییس دانشگاه) و دکتر ارجمندی (معاون فرهنگی- اجتماعی) برگزار شد، رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی به ایراد سخنرانی پرداختند.

گفتنی است در مراسم افتتاح این مرکز، علاوه بر چهار آزمایشگاه دایمی، هفت آزمایشگاه زیربخشی «رسوب و فرسایش خاک بستر دریا»، «مواد دارویی و فعال بیولوژیک»، «ژئوتکنیک دریایی»، «میکروبیولوژی دریایی»، «پسماند»، «پیرویز» و «بایودیزل»؛ به عنوان بخشی از تجهیزات و ظرفیت ‌های دانشگاه علم و صنعت ایران به نمایش گذاشته شد.

 همچنین در این نمایشگاه، ۵۰ محصول استادان دانشگاه علم و صنعت ایران در زمینه محیط زیست در معرض دید شرکت کنندگان قرار گرفت.

از جمله این محصولات می توان به «شبکه حفاظت هوشمند محیط زیست»، «فیلتر جداکننده آب و روغن»، «اطلس پایداری شهری»، «خانه هوشمند رایان»، «دوچرخه هوشمند»، «اسکیمر جمع آوری لکه های نفتی»، «دستگاه تصفیه آب و پساب، کنترل رسوب و خوردگی»، «اسکوتر برقی هوشمند»، «تبدیل پسماند به انرژی»، «دستگاه تونل صدا»، «تولید نانو پودر آلفا – آلومینا از پسماندهای صنعتی»  اشاره کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1083651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =