دبیرخانه دائمی علوم قرآنی سمای مشهد در ۱۰ استان فعالیت دارد

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی (سما) دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد گفت: دبیرخانه دائمی فعالیت‌های قرآنی سمای کشور که در سمای مشهد مستقر است در۱۰ استان کشور فعالیت دارد و امیدواریم در سال آینده در کل کشور بتواند کارش را توسعه دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، جعفر کبیری در جلسه توجیهی دانشجویان جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد باتوجه به‌ظرفیت‌ها و افتخارات حوزه معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی این واحد دانشگاهی اظهار کرد: این معاونت دارای چند بخش است یک بخش مربوط به مدارس سما بوده که اکنون ۶۰ مدرسه سما با بیش از ۸‌هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز در استان خراسان‌رضوی فعال بوده که هم مدارس سما و هم دانش‌آموزان سما در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی حائز رتبه‌های خوبی شده‌اند.

وی افزود: به‌عنوان مثال دانش‌آموزان سمای مشهد آرین میرزایی سال گذشته در المپیاد جهانی فیزیک در کشور مالزی رتبه نخست و مدال طلا را کسب کرد، حسین واسعی در مسابقات بین‌المللی سلول‌های بنیادی در کشور آلمان مقام برتر را به دست آورد و در میان مدارس نیز، مدرسه سمای چهار مشهد در موضوع تعالی مدیریت میان تمام مدارس دولتی و غیردولتی در استان خراسان رضوی اول شد و در کشور رتبه برتر را به خود اختصاص داد.

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی (سما) دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد اظهار کرد: در بخش دانشجویی، آموزشکده فنی‌وحرفه‌ای سما با حدود ۲‌هزار دانشجو و ۳۰ عضو هیئت علمی (که ۲۰ نفر آنها دارای مدرک دکتری هستند)  در مشهد فعال بوده که این آموزشکده دارای رشته‌های کاردانی مهارتی است. 

این مسئول در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد به مدارس عالی مهارتی توجه کرد و افزود: مدارس عالی مهارتی در ذیل آموزشکده سما تعریف می‌شوند و در واحد مشهد سه مدرسه عالی مهارتی بورس و بازار سرمایه، مدرسه عالی تخصصی قرآن کریم و مدرسه عالی مهارتی میراث اسلامی راه‌اندازی کردیم که دوره‌های کوتاه‌مدت را برگزار می‌کنند و به شرکت‌کنندگان گواهینامه معتبر به نام دانشگاه آزاد اسلامی می‌دهند.

این استاد دانشگاه از دبیرخانه دائمی فعالیت‌های قرآنی سمای کشور به عنوان فعالیت دیگر این معاونت در عرصه دانش‌آموزی و دانشجویی یاد کرد و افزود: اکنون دبیرخانه دائمی فعالیت‌های قرآنی سمای کشور در ۱۰ استان کشور فعالیت دارد و امیدواریم در سال آینده در کل کشور بتواند کارش را توسعه دهد.

کبیری بیان کرد: در ۳۰ آذر ماه که مصادف است با میلاد حضرت زینب (س) جشن حفظ قرآن برگزار می‌کنیم و کسانی که حداقل یک جزء قرآن حفظ کرده باشند می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند که به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: در بحث ورزش و تربیت‌بدنی هفت مدرسه تخصصی ورزش داریم و در چهار سال متوالی اخیر در فعالیت‌های ورزشی رتبه نخست کشور را کسب کردیم که این فعالیت‌ها هم زمینه خوبی برای مشارکت دانشجویان است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1083655

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =