بازار فناوری و نوآوری شهید قاسم سلیمانی در دانشگاه آزاد اسلامی اراک افتتاح شد

بازار فناوری و نوآوری شهید قاسم سلیمانی دانشگاه آزاد اسلامی اراک با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور افتتاح شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، عصر امروز آیین افتتاح بازار فناوری و نوآوری شهید قاسم سلیمانی دانشگاه آزاد اسلامی اراک با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و جمعی از مسئولان استانی و دانشگاهی برگزار شد.
 معاون علمی و فناوری رئیس جمهور،  ۲۰ هزار مترمربع از فضاهای بازار فناوری و نوآوری شهید قاسم سلیمانی وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک که شامل؛ ۸هزار مترمربع فضاهای بهسازی و نوسازی شده (ساختمان سرای نوآوری تکنولوژی نساجی، ساختمان مرکز پرستاری درمان در منزل، ساختمان ستاد مرکزی بازار نوآوری و مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات) و همچنین ۱۲ هزار متر مربع از محوطه بهسازی شده این مجموعه را افتتاح کرد.
حسین کلانتری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی در حاشیه این مراسم با بیان اینکه در بازار فناوری ونوآوری شهید قاسم سلیمانی واحد اراک  ۶ سرای نوآوری تعریف شده است، اظهار کرد: ساختمان کار سرای نوآوری تکنولوژی نساجی  و دفترمرکزی  سرا های  نوآوری سلامت کار، بازیافت و انرژی های نو، صنایع خلاق فرهنگی و هنری، صنایع شیمیایی و فلزی و سرای  محصولات زراعی و باغی امروز افتتاح و فعالیت آنها آغاز شد.

وی تصریح کرد: در این مجموعه ۱۸ شرکت و دفتر تحقیث و توسعه تاکنون فعال شده است و با برنامه ریزی انجام شده در اینده، در هر سرا ۱۰ شرکت و دفتر تحقیق و توسعه شرکت ها و سازمان ها شکل میگیرد و با توجه به اینکه ۶ سرا پیش بینی شده است. جمعا ۶۰ شرکت و دفتر R&D مستقر خواهند شد که با فعالیت اساتید و دانشجویان دانشگاه بازار فناوری و نواوری مناسبی با توجه به مزیت های نسبی شهر اراک شکل خواهد گرفت. به عنوان نمونه در سرای نوآوری تکنولوژی نساجی واحد اراک انجمن تحقیق و توسعه صنایع و معادن استان مرکزی، شتاب دهنده شنوا، شرکت تن پوش آریایی، شرکت مهپا، شرکت ویهان طب آریایی مرکزی، شرکت دانش بنیان آتیه حکمت و هسته فناور کندیس  مستقر شده‌اند و آزمایشگاهای تخصصی این سرا خدمات آزمایشگاهی به شرکت‌های مذکور ارائه می کند.
 رئیس دانشگاه آزاداسلامی اراک گفت: در سرای نوآوری تکنولوژی نساجی سه  بخش بخش مکانیکی با هدف طراحی و تولید دستگاه ها، ماشین آلات آزمایشگاهی و کارگاهی نساجی، بخش فعالیت شیمی نساجی با هدف فناوری تولید مواد شیمیایی و بخش سوم فعالیت در تولید البسه خاص ضد آتش و ضد باکتری  تعریف شده است،
کلانتری گفت: در سرای نوآوری خلاقیت های فرهنگی و هنری ماموریت های خوبی با توجه به مزیت های نسبی استان تعریف شده است که در آینده طراحی های هنری، تبلیغات گرافیکی، طراحی معماری، تولید انیمیشن، طراحی لباس، تولید بازی، طراحی صنعتی، تولید زیورالات و  محصولات و کیت های آموزشی با وجود شرکت ها ایجاد خواهد شد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اراک افزود: سرای نوآوری سلامت کار با ماموریت تولید فناوری های کاهنده مخاطرات، ارائه روش های افزایش ایمنی و بهینه سازی شرایط کار، ایجاد فناوری‌های مدیریت و کنترل سلامت کارکنان ادارات و شرکت ها با توجه به صنعتی بودن استان ایجاد شده است.
وی گفت : در این سرا وسایل حفاظت فردی هوشمند، بسته های آموزشی چند رسانه ای ایمنی و بهداشت، فرآوری داروهای گیاهی و اینترنت اشیاء در حوزه سلامت و کار ایجاد خواهد شد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی در خصوص سرای نوآوری بازیافت و انرژی های نو  گفت : در این سرا با توجه به پتانسیل های شهر اراک در حوزه صنعتی و تولید پسماندهای صنعتی، کشاورزی و خانگی، بازیافت پلیمرها، بازیافت کانی های معدنی، بازیافت پسماندهای کشاورزی، بازیافت پسماندهای شهری و خانگی و الکترونیکی برنامه‌ریزی شده است.
کلانتری در خصوص سرای نوآوری محصولات باغی و زراعی گفت: ماموریت این سرا ایجاد هلدینگ تخصصی در راستای جهش تولید محصولات زراعی و باغی با تاکید بر تکنولوژی نوین و فعال سازی استارت آپ های بومی استان است.
دبیرهیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی در خصوص سرای صنایع شیمیایی و فلزی بیان کرد: ماموریت این سرا در راستای ورود به بازار تولید قطعات پلیمری خودرو و قالب های مورد نیاز، تولیدکاتالیست ها، آمیزه های پلیمری  جهت استفاده در تولید قطعات و تولید غشاهای جدا سازی شکل گرفته و فعالیت خواهد نمود. و با توجه به شناسایی نیازمندی های  صنایع داخل استان چشم انداز بسیار روشنی برای فعالیت این سرا ترسیم شده است.
 کلانتری گفت: هدف نهایی این سرا بالا بردن بازدهی قطعات خودرو، کاهش هزینه تمام شده، محصول باکیفیت، استفاده بهینه از نیروی متخصص داخلی و ایجاد کار برای فارغ التحصیلان این دانشگاه  است.
کلانتری در ادامه افزود: مرکز خدمات پرستاری درمان در منزل یکی از مراکز دیگری است که امروز به بهره برداری رسید و خدمات لازم به بیماران، ویزیت در منزل، تزریقات، پانسمان  و مراقبت از سالمندان و بیماران در منزل را عهده دار است.
وی در خصوص مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت:  این مرکز در زمینه طراحی سامانه ها، محتوای الکترونیکی، اپلیکیشن های تلفن همراه، سامانه های کنترل شهری (شهر هوشمند)، امنیت فضای تبادل اطلاعات و ارائه خدمات ICT به سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی فعالیت می‌کند.
 وی در پایان گفت: تعداد ۴۰ هسته‌ فناور در دانشگاه آزاد اسلامی استان داریم که ۱۵ واحد آن مورد بازدید دکتر ستاری قرار گرفت.

1

2

انتهای پیام/

کد خبر: 1083760

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =