فوتبال ساحلی ما پشتوانه ندارد

مربی و کارشناس فوتبال ساحلی با اشاره به اینکه یک تجربه بین المللی همیشه برای مربیان مسمر ثمر است، گفت: به دلیل عدم پشتوانه سازی، نسبت به تیم های بزرگ دنیا در حال عقب افتادن هستیم.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، مرتضی عقبایی؛ میثم آشتیانی مربی و کارشناس فوتبال ساحلی در گفتگویی اختصاصی، در خصوص سوابق ورزشی خود گفت: ورزش را با فوتبال چمنی شروع کردم اما خیلی زود به دلیل مصدومیت از بازی کردن دور و وارد دنیای مربیگری شدم. در تیم های زیادی و در پایه های مختلفی به مربیگری پرداختم از جمله تیم سپاهان اصفهان. بعد از آن مربیگری را در رشته فوتسال ادامه دادم سپس با ورود رشته فوتبال ساحلی به ایران، به آن علاقه مند شدم و اکنون نزدیک ١٢ سال است که در این رشته مشغول فعالیت هستم.

وی در مورد تجربه بین المللی خود در مربیگری، اظهار داشت: یک تجربه بین المللی همیشه برای مربیان مسمر ثمر است. و یکی از اهداف مربیان، مربیگری در سطح بین‌المللی می‌باشد.

آشتیانی ادامه داد: بعد از قبول کردن سکان هدایت تیم ملی فوتبال ساحلی افغانستان وارد چالش جدیدی شدم و در مدت زمان کم والبته شرایط سختی که کشور افغانستان داشت توانستم نتایج مثبتی را داشته باشم و برای این تیم تاثیرگذار باشم. طوریکه در زمان تحویل گرفتن تیم ملی افغانستان این تیم در رتبه 73 دنیا و 15 آسیا قرارداشت ولی 20 پله در رتبه جهانی و 5 پله در رنکینگ آسیا صعود کردیم. زمانی که من این تیم را تحویل گرفتم در اکثر بازی‌ها با گل‌های زیاد شکست می‌خورد و بالای 12 گل دریافت می‌کرد ولی بعد از فعالیت‌هایی که انجام دادیم و تمرینات و آموزش‌ها در مجموع 3 بازی 7 گل خوردیم که تغییر خیلی خوبی بود. اینها در شرایطی حاصل شد که مشکلات محل تمرین داشتیم و به دلیل مشکلات داخلی افغانستان امکان خارج شدن از کابل را نداشتیم و به جای ماسه روی برف تمرین می‌کردیم و زمین ساحل مصنوعی که در اختیار داشتیم هم استاندارد نبود و به جای 40 سانتی‌متر فقط 10 سانتی متر ارتفاع داشت و به همین دلیل در مسابقات رسمی بازیکنان در دویدن با مشکل روبرو می‌شدند.

این مربی فوتبال ساحلی در خصوص لیگ این رشته ورزشی در کشور، گفت: امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا فقط لیگ برتر فوتبال ساحلی برگزار شد، آن هم بصورت فشرده و مستمر و لیگ یک و لیگ دو نیز بطور کامل تعطیل شد، که این  مسئله باعث لطمه خوردن تیم ها و بازیکنان شد. همچنین برخلاف سال های گذشته که برگزاری لیگ ما حدود شش ماه طول می‌کشید امسال در دو ماه برگزار شد و با توجه به اینکه فوتبال ساحلی ورزش بسیار سنگینی است، برگزاری مسابقات بصورت فشرده و بگونه‌ای که هر تیم ٣ الی ۴ بازی در هفته انجام دهد، روی کیفیت بازیکنان از لحاظ بدنی تاثیر می‌گذارد و باعث می‌شود که رقابت ها از کیفیت بالایی برخوردار نباشد.

وی با بیان اینکه فوتبال ساحلی ما با مدیریت خانم شهریاری در این سال‌ها بسیار عملکرد خوبی را داشته و توانسته نتایج بسیار خوبی را بدست آورد، گفت: با این نسل طلایی ما الآن جزو تیم های بزرگ دنیا هستیم. ولی در حال حاضر نسبت به تیم های بزرگ دنیا کم کم در حال عقب افتادن هستیم، بدین منظور ما باید شروع کنیم به پشتوانه سازی برای تیم ملی و تشکیل تیم های پایه و ساختن آکادمی های فوتبال ساحلی. همچنین باید در سطح کلان فدراسیون، طرح هایی ارائه شوند که تیم های بزرگ کشور مثل پرسپولیس، استقلال و سپاهان وارد این رشته شوند و باعث رشد و توسعه فوتبال ساحلی شویم.

او در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم که این رشته بیشتر مورد توجه و حمایت مسئولین قرار بگیرد و کلانشهر هایی مثل، تهران که متاسفانه حتی از یک تیم ساحلی برخوردار نیستند، در آینده تیم هایی را تشکیل دهند و در فوتبال ساحلی سرمایه‌گذاری کنند تا شاهد موفقیت هرچه بیشتر این رشته در سطح بین‌المللی باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1083776

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =