تازه‌ترین شماره از ماهنامه «پاسدار اسلام» روی دکه‌ها رفت

تازه‌ترین شماره از ماهنامه «پاسدار اسلام» (۴۶۳ و ۴۶۴) ویژه آذر ۹۹ با موضوعات و مطالب متنوع منتشر شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ شماره‌های ۴۶۳ و ۴۶۴ ماهنامه «پاسدار اسلام» در یک مجلد ویژه آذر ۱۳۹۹ منتشر شد. در بخش معارف این شماره از ماهنامه پاسدار اسلام آثار و گفتاری ارزنده‌ای از حضرات آیات، مصباح یزدی، سید حسن مرتضوی شاهرودی و سید احمد خاتمی به رشته تحریر در آمده است.

در بخش سیاست مجله، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه در مقاله‌ای با عنوان «گذری بر نظریه فقه نظام ولایی» معتقد است که فقه نظام ولایی نظریه‌ای با جهت‌گیری تحول در فقه موجود در امتداد نظریات نوینی در فلسفه اسلامی و علم دینی و ایده‎ای برای تعالی فقه در راستای حل مسائل فقهی جامعه و اعتلای نظام اسلامی است. حجه الاسلام محمد باقر پورامینی نیز در مقاله‌ای با عنوان «بهانه‌های ترسوهای جبهه خودی» در نقدی به امام صلح نامیدن دومین امام (ع) پرداخته است. حجت‌الاسلام ملک زاده نیز در بررسی تاریخی روابط ایران و آمریکا مقاله خویش را با عنوان «از سازش و تسلیم تا مقاومت» نام گذاری کرده است. در بخش‌های دیگری از این قسمت مقالاتی چون «ضربه در مقابل ضربه» اثر حسن ابراهیم زاده، «او که خواست برای حفظ انقلاب، انقلابی بماند و نه دیپلمات» نوشته استاد اصغر طاهرزاده و «مسئولیت حوزه علمیه در قبال نظام اسلامی» توسط حجت‌الاسلام مهدی ابوطالبی به رشته تحریر در آمده است.

در بخش جهان اسلام دکتر سعدالله زارعی با نگارش مقاله «پیامدهای منطقه‌ای جنگ و توافق قره‌باغ» به تبین این موضوع منطقه‌ای پرداخته و به این نکته تاکید کرده که «توافق آبان ماه مسکو تا حد زیادی با اصول موضوعه جمهوری اسلامی انطباق داشت از این رو این توافق بلافاصله پس از امضا مورد تاید صریح جمهوری اسلامی قرار گرفت، در عین حال این توافق جزئیات بسیاری دارد و طبعاً در زمان کوتاه منتهی به امضای توافق قابل طرح و تصمیم گیری نیست. ایران می‌تواند با تشکیل یک کمیه فنی حقوقی، سیاسی و اقتصادی نظرات کارشناسی و ملاحظات خود را به طرف‌های ذیربط منتقل و بر خطوط قرمز خود تاکید کند.»

در مقاله دیگر در این بخش مجله آقای مجید صفاتاج در مقاله‌ای دیگر با عنوان «چرایی عادی سازی روابط رژیم‌های عربی و رژیم صهیونیستی» این موضوع مورد بررسی قرار داده است و در انتهای این بخش مجله دکتر احمد مؤمنی راد در مقاله‌ای با عنوان «نقض مسلم حقوق بشر در توهین به پیامبر اعظم اسلام (ص)»، به بررسی حقوقی این موضوع مهم پرداخته است. وی معتقد است که وحشت دولت‌های غربی از گسترش اسلام باعث شده است که آنها با حربه اسلام‌هراسی و اسلام‌ستیزی مستقیماً به جنگ مسلمانان بیایند و با تبلیغ اسلام تحریف شده به جنگ اسلام واقعی و اسلام ناب محمدی بپردازند؛ در حالی که با اراده خداوند، اسلام به عنوان آخرین و کامل‌ترین دین الهی قلب همه جهانیان را تسخیر خواهد کرد و حکومت عدل به دست مهدی موعود «عج» در دنیا تشکیل خواهد شد و انسان‌ها عدالت واقعی را خواهند چشید.

در بخش جامعه و فرهنگ دکتر مهدی جمشیدی در مقاله‌ای با عنوان «ضرورت بازنگری و برنامهه ریزی جدید در یک نهاد» به بررسی کارنامه شورای انقلاب فرهنگی در زمینه علوم انسانی اسلامی پرداخته و همچنین دکتر محمد صادق کوشکی در نوشته‌ای انتقادی در خصوص صدا و سیما مقاله‌ای با عنوان «ضرورت صدور انقلاب به صدا و سیما!» به رشته تحریر درآورده است.

«مصاف عدالت توحید محور با عدالت کور» حجت الاسلام دکتر عبدالله محمدی، «تحریف کجا را نشانه گرفته است؟» حجت الاسلام سعید هلالیان، «نوکری مردم، بی منت و بی غرور» حجت الاسلام علی مهدیان و «رژیم صهیونیستی و فضای مجازی» از جمله مقالات بخش فرهنگ و جامعه است.

«پاسدار اسلام» در این بخش جامعه و فرهنگ، این شماره خویش با حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا عابدینی مصاحبه داشته است. او در این مصاحبه معتقد است که ارتباط با امام زمان (ع) در گرو ارتباط با مؤمنین و رسیدگی به آنهاست.

بخش اقتصاد این شماره از پاسدار اسلام به موضوع جهش تولید اختصاص داشته که در این بخش دکتر حجت‌الله عبدالملکی ضمن مصاحبه‌ای با پاسدار اسلام در خصوص «جهش تولید در اقتصاد ایران» بر این نکته تاکید کرده که «وسعت بازار کشورهای همسایه یکی از عوامل مهم در جهش تولید می‌تواند محسوب شود.» در این بخش دکتر معصومی نیا و دکتر مقصودی نیز در مقالاتی با عنوان ضمن بررسی تجربه‌های جهش تولید در کشورهای دیگر، به این سوال پاسخ داده‌اند که آیا کرونا مانعی در جهش تولید بود یا نه؟!

«از نظافت و آراستگی خود و خانه غافل نشویم» اثر حجت الاسلام محسن عباسی ولدی و آموزش مجازی فرزندان، آسیب‌ها و راهکارها» نوشته حجت الاسلام مهدی عباسی آغوی از مقالات بخش خانواده این شماره پاسدار اسلام است.

در بخش تاریخ نیز، حجت الاسلام و المسلمین محدثی، در مقال ای با عنوان «چشمه در کویر» به برکات وجودی حضرت معصومه در قم اشاره کرده است و آقای غلامرضا گلی‌زواره نیز در مقاله‌ای که به بهانه شهادت شهید مدرس نگاشته شده شهید مدرس را سیاستمداری وارسته می‌داند.

در آخرین بخش این شماره از مجله که به ادب و هنر اختصاص دارد، سعید مستغاثی در مصاحبه با پاسدار اسلام معضل سینمای ایران را غفلت از غیرت در خانواده می‌داند و می‌گوید که «غیرت گاهی اوقات با محوریت روابط هنجارشکنانه اخلاقی شکل می‌گیرد. در سینمای ما غیرت بعضاً آمیخته با تعصبات منفی است. گاهی اوقات بی‌غیرتی در دل خانواده ایرانی تبیین می‌شود. یکی از مؤلفه‌های مهم در خانواده‌های ایرانی غیرت است.»

و در پایان این بخش محمد حسن شاهنگی در درسگفتار منتشر نشده‌ای از مرحوم فرج‌الله سلحشور به بیان تاملاتی درباره ظرفیت‌های سینمای دینی پرداخته است.

ماهنامه «پاسدار اسلام» به مدیر مسئولی حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن رحیمیان و سردبیری محمدحسین پورامینی با هدف ارائه مباحث عقیدتی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در آخرین ماه از سی و نهمین سال فعالیت خویش شماره ۴۶۳ و ۴۶۴ خویش را در ۷۰ صفحه منتشر کرده است.

انتهای پیام/

منبع:مهر

کد خبر: 1083801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =