تداوم بازداشت معترضین فرانسوی و مخالفان دولت ماکرون

با وجود بازداشت ۱۵۰ نفر از معترضین به لایحه جدید دولت فرانسه در خصوص اقدامات پلیس، برخورد با مخالفان این لایحه همچنان ادامه دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) به نقل از راشاتودی، با وجود آنکه پلیس فرانسه بعد از اعتراضات روز گذشته پاریس اقدام به بازداشت ۱۵۰ نفر از معترضین کرد اما برخورد با مخالفین دولت ماکرون همچنان ادامه دارد.

این اعتراضات در واکنش به لایحه دولت فرانسه برای افزایش اختیارات پلیس و ممنوعیت تصویربرداری از چهره آنها در جریان سرکوب اعتراضات است.

بر اساس این گزارش، تصاویر گرفته شده از خیابان‌های پاریس، صفوف طولانی از پلیس ضدشورش و وسائل نقلیه پلیس با چراغ‌های گردان را نشان می‌دهد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که پلیس از ماشین‌های آبپاش و باتوم برای پراکنده کردن معترضان استفاده کرد.

گفتنی است، پیش‌تر نیز شهرهای دیگر فرانسه از جمله «نانت» و «تولوز» صحنه اعتراضات مردم به این لایحه امنیتی جدید بود.

این لایحه قانونی که در انتظار تصویب نهائی در مجلس سنای فرانسه بود، به دلیل اعتراضات گسترده از سوی مردم لغو شد؛ اما قانون‌گذاران این کشور اعلام کردند که پس از اعمال برخی تغییرات در لایحه مذکور، دوباره آن را مطرح خواهند کرد.

طبق لایحه مذکور، انتشار تصاویر نیروهای پلیس حین انجام وظیفه جُرم تلقی شده و مشمول جریمه نقدی و مجازات زندان می‌شود.

از این رو، معترضان فرانسوی نگران هستند که تصویب نهائی این لایحه مانعی بر سر راه آزادی مطبوعات بوده و امکان افشای اقدامات وحشیانه پلیس و تعیین مجازات متناسب با آن را بسیار دشوار سازد.

کد خبر: 1083881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =