شهردار تهران باید از فردا مصوبه خرید ۵ هزار اتوبوس را اجرا کند

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهردار تهران باید از همین فردا برای بستن قرارداد و اجرای مصوبه خرید ۵ هزار اتوبوس اقدام کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ محسن هاشمی در حاشیه دویست و پنجاهمین جلسه شورای شهر در جمع خبرنگاران گفت: امروز جلسه هم اندیشی با حضور شهردار داشتیم. موضوع این جلسه مصوبه جدید وزارت راه شهرسازی درباره منطقه جماران بود که دارای برخی شبهات درباره نحوه اجرای مصوبه بود و اعضا نظرات خود را اعلام کردند و نتیجه آن بعداً اطلاع رسانی خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در آن منطقه بلند مرتبه سازی انجام می شود یا خیر عنوان کرد: بحث درباره متوسط دو طبقه و سه طبقه بود. مجموع نظرات مثبت است و تنها چندین نقطه نظرات است که شهرداری با آن موافق نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: در ادامه جلسه امروز درباره املاک و سو تفاهم های پیش آمده از سخنان شهردار نیز صحبت شد و قرار بر حفظ آرامش طرفین شد. این گونه مباحث در کشور زیاد مطرح میشود و هیچکس هدف تخریبی ندارد. در بحث خود املاک نیز لازم است تا شهرداری نظر خود درباره تک تک املاکی که می خواهد پس بگیرد را به شورا اعلام کند.

هاشمی درباره اولویت های بودجه ۱۴۰۰ نیز توضیح داد: در حال حاضر نزدیک به دریافت بودجه ۱۴۰۰ هستیم و باید الزامات بودجه را با مصوبه ای به شهرداری ابلاغ کنیم و خوشبختانه با فوریت این موضوع مطرح شده بود اما فرصت کمی برای هم اندیشی پیش آمد و تعداد پیشنهادات از ۲۰ پیشنهاد هم گذشت اما عمدتاً فضای پیشنهادات، اجتماعی و کمک به آسیب دیدگان از کرونا بود.

وی در پاسخ به این سوال که آقای نهاوندیان اخیراً اشاره ای بر خرید ۵ هزار اتوبوس داشته اند، گفت: با توجه به اینکه تعداد زیادی مصوبه تاکنون داده شده اما اجرا نشده است، همه تصور میکنند که این مصوبه هم اجرا نمی شود. امیدواریم این مصوبه این گونه نباشد البته این مصوبه ساده تر از باقی مصوبات است و به نظر می رسد که قرار است از بودجه های موجود به صورت ریالی پرداخت شود و دیگر هیچ مانعی ندارد.

وی با تاکید بر اینکه این مصوبه باید به فوریت انجام شود، افزود: به همین منظور تقاضای من از آقای حناچی شهردار تهران و آقای مناف هاشمی این است که بر اساس همین مصوبه قراردادهای لازم را با کارخانه جات ببندند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا این اتفاق تا پایان این دوره انجام می شود یا خیر، تصریح کرد: بله، شهردار باید همین فردا برای بستن قرارداد و تحقق این موضوع اقدام کند.

هاشمی در پاسخ به این سوال که بودجه امسال شهرداری انقباضی یا انبساطی خواهد بود، توضیح داد: بودجه قرار است تا ۳۰ دی ماه به ما برسد و با توجه به اقدامات امروز فکر میکنم که بودجه از نظر عددی اضافه نمی شود و در حد همین ۳۰ هزار میلیارد تومان باقی بماند.

وی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه پیش تر اعلام شده که بودجه شهرداری ۲۰ الی ۳۰ درصد افزایش خواهد داشت، تاکید کرد: این افزایش مربوط به حقوق و دستمزد است اما در مورد کارها همین بودجه خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1083911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =