رحمتی تسلیم شد/ صعود استقلال به صدر

مصاف شهرخودرو و استقلال در هفته ششم رقابت‌های لیگ برتر با پیروزی ۲ بر صفر آبی‌پوشان پایتخت به پایان رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ در جریان هفته ششم رقابت‌های لیگ برتر، دو تیم شهرخودرو و استقلال به مصاف هم رفتند که این بازی در پایان با پیروزی ۲ بر صفر شاگردان محمود فکری پایان یافت.

گل‌های این بازی را سبحان خاقانی در دقیقه ۱۲ و محمد دانشگر در دقیقه ۴۴ برای استقلال به ثمر رساندند.

با این نتیجه استقلال با ۱۱ امتیاز و با توجه به تفاضل گل بهتر نسبت به صنعت نفت آبادان، در صدر جدول رقابت‌های لیگ برتر قرار گرفت و شهرخودرو با ۷ امتیاز در رده نهم جدول باقی ماند.

نیمه اول

آبی‌پوشان پایتخت این بازی را در ابتدای کار هجومی آغاز کردند و مهدی قایدی در دقیقه یک با هجوم به محوطه جریمه شهرخودرو شوتی روانه دروازه حریف کرد اما مدافع شهرخودرو ضربه این بازیکن را دفع کرد.

در ادامه شاگردان محمود فکری فشار خود را بیشتر کردند و فرصت‌های بیشتری با به دست آوردن ضربه کرنر خلق کردند. یکی از این موقعیت‌ها ضربه سر مرادمند در دقیقه ۴ روی یک کرنر ارسالی بود که ضربه این بازیکن به بیرون رفت.

استقلال پس فشار اولیه خود، توپ و میدان در اختیار داشت و خواست بازی را مدیریت کند. یکی از جدی‌ترین موقعیت های بازی در دقیقه ۸ رخ داد و مهدی قایدی در مصاف تک به تک با دروازه‌بان در محوطه جریمه حریف ناموفق بود و نتوانست توپ را به گل تبدیل کند.

گل: فشارهای استقلال در دقیقه ۱۲ به ثمر نشست و سبحان خاقانی روی اشتباهان مدافعان شهرخودرو، صاحب موقعیت شد و در محوطه جریمه شهرخودرو، شوتی روانه دروازه حریف کرد که باعث شد استقلال به گل اول خود در این بازی دست پیدا کند.

بعد از این  گل، شهرخودرو سعی در جبران نتیجه داشت و در دقیقه ۱۵ فرصتی خوبی برای این تیم ایجاد شد اما فرصت تک به تک تیم شهرخودرو و ضربه احمد الجبوری را رشید مظاهری دفع کرد. در ادامه شاگردان مهدی رحمتی بازهم فرصت گلزنی داشت و در دقیقه ۱۸ ضربه احمد الجبوری در محوطه جریمه استقلال به تیر دروازه برخورد کرد و ابوذر صفرزاده ضربه سرش به اوت رفت.

در ادامه آبی‌پوشان پایتخت فضای بازی را با گرفتن توپ و میدان مقداری آرام کردند و موقعیت‌هایی را روی دروازه شهرخودرو ایجاد کردند. در دقیقه ۲۱، مهدی قایدی با هجوم به محوطه جریمه شهرخودرو، چند بازیکن را از پیش روی برداشت اما ضربه شوت این بازیکن راه به  جایی نبرد به بیرون رفت.

در دقیقه ۲۵، عرفان معصومی با تکل خشن روی محمدحسین مرادمند،‌ با دریافت کارت قرمز، از زمین بازی اخراج شد.

بعد از اخراج بازیکن شهرخودرو، بازی بیشتر در میانه میدان در جریان بود به آرامی پیش رفت.

گل: استقلال در دقیقه ۴۴ به گل دوم رسید. مهدی مهدی‌پور توپ را روی دروازه شهرخودرو ارسال کرد و ضربه سر محمد دانشگر باعث شد دومین گل استقلال به ثمر برسد.

نیمه دوم

بازی در اویل نیمه دوم در میانه میدان در جریان بود و استقلال سعی در حفظ نتیجه داشت.

تیم شهرخودرو در دقیقه ۵۲ باز هم فرصت تک به تک در محوطه جریمه حریف داشت اما ضربه احمد الجبوری را رشید مظاهری دفع کرد.

شاگردان محمود فکری در ادامه سعی داشتند بازی را مدیریت کنند و با دو گلی در نیمه اول به ثمر رساندند، نتیجه بازی را به نفع خود تمام کنند.

شاگردان مهدی رحمتی با وجود ۱۰ نفره بودن در زمین بازی، سعی داشتند فرصت‌هایی در نیمه زمین حریف استقلال ایجاد کنند اما موقعیت‌های ایجاد شده نتوانست تغییری در نتیجه بازی ایجاد کند و مدافعان استقلال نیز در دفع فرصت‌های شهرخودرو موفق بودند.

با نزدیک شدن به دقایق پایانی بازی، استقلال چند موقعیت روی دروازه حریف ایجاد کرد. شوت متین کریم زاده در دقیقه ۷۸، با واکنش دروازه‌بان شهرخودرو همراه شد و در محمدحسین مرادمند روی کرنر ارسالی، شوتی روانه دروازه شهرخودرو کرد که راه به جایی نبرد.

استقلال در با نزدیک شدن به پایان مسابقه سعی در مدیریت بازی داشت و اجازه نداد شهرخودرو ایجاد موقعیت کند.

در پایان تلاش شهرخودرو برای جبران نتیجه کافی نبود و استقلال در نهایت موفق شد با نتیجه ۲ بر صفر پیروز شود و سه امتیاز این بازی را به حساب خود واریز کند.

ترکیب استقلال: رشید مظاهری، محمدحسین مرادمند، محمد دانشگر، محمد نادری (دقیقه ۷۷- هرویه میلیچ)، احمد موسوی، مهدی مهدی‌پور، آرش رضاوند (دقیقه ۸۷- عارف غلامی)، داریوش شجاعیان (دقیقه ۶۰- فرشید باقری)، سبحان خاقانی (دقیقه ۶۰- متین کریم‌زاده)، ارسلان مطهری و مهدی قایدی (دقیقه ۷۷- فردین رابط).

ترکیب شهرخودرو: میلاد فراهانی، علی نعمتی، امید منصوری (دقیقه ۵۵- فرشاد فرجی)، محمد عرفان معصومی، اکبر صادقی، امین قاسمی‌نژاد، احمد الجبوری، ابوذر صفرزاده (دقیقه ۳۴- امیرحسین کریمی)، حسن جعفری، محمدعلی فرامرزی و صادق صادقی.

انتهای پیام/

کد خبر: 1083944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =