پایش اطلاعات دانشجویان جدیدالورود در مرکز مشاوره امین

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان گفت: درحال حاضر مشغول پایش اطلاعات دانشجویان جدیدالورود هستیم تا در طول سال تحصیلی نسبت به انجام مشاوره برای آن‌ها اقدامات لازم صورت بگیرد.

محمد روحانی مقدم معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره فعالیت مرکز مشاوره امین این واحد دانشگاهی اظهارکرد: مرکز مشاوره امین واحد سمنان با وجود تعطیلی دانشگاه‌ها همچنان به فعالیت خود در بستر فضای مجازی ادامه می‌دهد. این مرکز در کانال «روشنا» که زیر نظر دانشگاه فعالیت دارد، نسبت به انجام مشاوره آنلاین و تلفنی با استادان گروه روانشناسی اطلاع رسانی‌های لازم را انجام داده است و دانشجویان می‌توانند با این مرکز در ارتباط باشند.

وی افزود: باتوجه به شرایط کشور و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تعداد مراجعان حضوری به مرکز مشاوره بسیار اندک است؛ اما مشاوران حاضر در مرکز آمادگی لازم را برای انجام مشاوره حضوری نیز دارند و دانشجویان و والدین می‌توانند از طریق راه‌های ارتباطی مندرج در کانال دانشگاه، برای حضور در مرکز مشاوره اقدام کنند. البته به دانشجویان پیشنهاد می‌شود که فرآیند مشاوره را به صورت آنلاین و تلفنی انجام دهند تا پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.

روحانی مقدم با اشاره به انجام مشاوره برای دانشجویان جدیدالورود ادامه داد: درحال حاضر مشغول پایش اطلاعات دانشجویان جدیدالورود هستیم تا در طول سال تحصیلی نسبت به انجام مشاوره برای آن‌ها اقدامات لازم صورت بگیرد. مرکز مشاوره واحد سمنان آمادگی انجام مشاوره به صورت حضوری و غیرحضوری برای دانشجویان جدیدالورود را دارد چرا که حفظ شور و نشاط دانشجویان و جلوگیری از بروز مشکلاتی مانند افسردگی، یکی از اولویت‌های محسوب می‌شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان تصریح کرد: براساس آماری که اخیرا از مرکز مشاوره دانشگاه به دست آورده‌ایم، بیشتر مشاوره‌های انجام شده طی ماه‌های اخیر در حوزه موضوعات اجتماعی و خانوادگی بوده است. درواقع استادان حاضر در مرکز مشاوره واحد سمنان در این مدت، رسیدگی به مشکلات خانوادگی و روحی و روانی دانشجویان را در دستور کار قرار داده‌اند تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های مرکز مشاوره امین واحد سمنان در حوزه کاهش اضطراب دانشجویان در ایام امتحانات گفت: مرکز مشاوره واحد سمنان در این زمینه نیز برنامه‌های ویژه‌ای را در دستور کار قرار داده است. البته ترم‌های گذشته دانشجویان در دانشگاه حضور داشتند، کارگاه آموزشی را با هدف کاهش استرس دانشجویان در روزهای منتهی به امتحانات برگزار می‌کردیم که در ترم جاری نیز باتوجه به شرایط کشور، به دنبال برگزاری این کارگاه به صورت مجازی هستیم.

روحانی مقدم در پایان خاطرنشان کرد: فعالیت مرکز مشاوره امین در طول سال تحصیلی جاری، متمرکز بر حفظ ارتباط مجازی با دانشجویان است و تلاش می‌کنیم براساس اطلاعات جمع آوری شده از طریق دانشجویان جدیدالورود، فرآیند مشاوره را با دانشجویان نیازمند آغاز کنیم و ارتباط گیری خوبی را با آن‌ها داشته باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1084041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =