دیدگاه مثبتی درباره فروش اوراق سلف نفتی در بودجه وجود ندارد

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون دیدگاه مثبتی نسبت به فروش اوراق سلف نفتی در بودجه میان نمایندگان وجود ندارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ محمد مهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، در تشریح نشست امروز این کمیسیون گفت: بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ کل کشور براساس ترتیب تبصره‌های آن از امروز صبح با حضور پورمحمدی، معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه و کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: تعیین قیمت نفت، میزان صادرات براساس پیش‌بینی وضعیت اقتصاد و مسایل جهانی و ... در این نشست انجام شد تا بتوانیم درباره میزان استخراج، تقاضا و قیمت نفت که عنصر مهمی در جمع بندی درآمدها در لایحه بودجه سال آینده است، جمع‌بندی انجام دهیم.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا امکان کاهش میزان ۲.۳ میلیون بشکه نفت در روز تعیین شده در بودجه ۱۴۰۰ وجود دارد، اظهار داشت: ما با در نظر گرفتن و پیش‌بینی شرایط اقتصادی، میزان مصرف داخلی پالایشگاه ها و پتروپالایشگاه ها که رقم قابل توجهی است، حتما بر روی میزان تولید نفت در روز بحث و بررسی انجام خواهیم داد، البته دیدگاه کنونی نمایندگان صادرات فرآورده‌های نفتی بعد از تبدیل نفت خام در داخل کشور است.

مفتح افزود: تمام تلاش نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب بودجه‌ای در واقع بینانه‌ترین حالت آن است.

وی همچنین درباره فروش اوراق سلف نفتی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور هم گفت: این موضوع باید مورد بررسی کارشناسی قرار بگیرد که آیا نفتی برای فروش در داخل باقی می‌ماند و یا اقتصاد آینده چه خواهد شد، البته تاکنون دیدگاه مثبتی نسبت به فروش اوراق سلف نفتی در بودجه میان اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات وجود نداشته اما باز هم باید دید چه می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1084076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =