بین تمامی تیم‌ها دانشگاه آزاد اسلامی حرف اول را می‌زند

سرپرست تیم کاراته دانشگاه آزاد ضمن اشاره به حذف کاراته از المپیک ٢٠٢۴ فرانسه، گفت: از نظر امکانات و تجهیزات تیم های دانشگاه آزاد حرف اول را می‌زنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، مرتضی عقبایی؛ بهزاد حسن زاده سرپرست تیم کاراته دانشگاه آزاد در گفتگویی اختصاصی در خصوص شروع سوپر لیگ کاراته کشور، گفت: در حال حاضر سازمان لیگ شروع به ثبت‌نام تیم‌های شرکت‌کننده کرده است که ما هم اقدامات لازم در این زمینه را انجام داده ایم. و اگر وزارت ورزش مجوز شروع بازی ها را صادر کند در هفته اول بهمن ماه رقابت‌های لیگ آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه لیگ را با قدرت شروع خواهیم کرد تا به یاری خدا بتوانیم جام هفتم را هم از آن خودمان کنیم، گفت: با صدور مجوز برگزاری رقابت ها، قطعاً طبق سنوات گذشته یک هفته قبل از شروع لیگ در خود دانشگاه آزاد و در واحد علوم و تحقیقات اردوی تیم را تشکیل خواهیم داد.

حسن زاده ادامه داد: ما بازیکنان حرفه‌ای از شهرهای مختلف کشور داریم و در حال حاضر هر کدام از بچه ها در شهر و باشگاه خودشان زیر نظر مربیان تیم تمرینات را دنبال می کنند. برای مثال ما چهار ورزشکار و یک مربی از شهر کرمانشاه داریم، دو ورزشکار در تهران زیر نظر آقای مهدی سلطانی تمریناتشان را دنبال می‌کنند و یک بازیکن جدید هم از گلپایگان به خدمت گرفته ایم که با هم باشگاهی خود آقای گل محمدی به تمرینات ادامه می دهند. و سایر بچه‌ها نیز به صورت مجازی تمرینات خود را برای کادرفنی ارسال می‌کنند و تحت نظارت مستقیم مربیان هستند.
همچنین تیم کاتای دانشگاه آزاد نیز مستقیماً زیر نظر آقای شهرجردی در شهر اراک مشغول به تمرین کردن و آماده سازی هستند.

وی در خصوص رقابت های سوپر لیگ امسال گفت: تا کنون ١٣ تیم برای حضور در رقابت ها اعلام آمادگی کرده اند. و تا زمانی که مسابقات شروع نشود هیچ ارزیابی دقیقی نمیتوان داشت. اما بر حسب تجربه و طبق سنوات گذشته تیم هایی مثل، پاس ناجا، آوای رعد، تیم ارتش و تیم دیگری از آذربایجان احتمالاً از رقبای اصلی ما خواهند بود.

حسن زاده در مورد تیم کاراته دانشگاه آزاد گفت: این تیم ١۵ سال است که در سوپر لیگ کاراته کشور حضور دارد و امکانات و تجهیزات بسیار خوبی برخوردار است. و از لحاظ پرداختی های ورزشکاران نیز همیشه حرف اول را در بین تمامی تیم ها می‌زند. نکته حائز اهمیت این است که دانشگاه آزاد تنها منوط به تیم کاراته نمی‌شود بلکه در رشته های مختلف مثل؛ کشتی، دوچرخه سواری و ... تیم داری می‌کند.

سرپرست تیم کاراته دانشگاه آزاد در خصوص حذف این رشته از المپیک فرانسه، گفت: حذف کاراته از المپیک ٢٠٢۴ ضربه سختی را به همه کاراته کاران وارد کرد چون که با اضافه شدن کاراته به المپیک ٢٠٢٠ ژاپن تمامی ورزشکاران انگیزه ای مضاعف پیدا کرده بودند، اما با اعلام این خبر برای همگان دل سردی زیادی ایجاد شد. البته این امر به تصمیمات غلط فدراسیون جهانی مربوط می‌شود که چرا ورزشی مثل کاراته با این حجم از علاقه مند که مسابقات جهانی را با ١٠٠ کشور دنیا برگذار می‌کند باید از المپیک کنار گذاشته شود. به اعتقاد من فدراسیون جهانی و کشور های صاحب سبک در کاراته باید نسبت به این موضوع اقدامات لازم را انجام دهند. همانطور که زمانی که تصمیم به کنار گذاشتن کشتی از المپیک گرفته شد، فدراسیون جهانی کشتی و کشورهایی که دارای سطح بالایی از کشتی هستند اقدامات بسیار خوبی را مانند برگزاری مسابقات در کشور های مختلف انجام دادند و مانع حذف این رشته از المپیک شدند. و امیدوارم که کاراته هم این اقدامات را انجام دهد و بتواند این رشته ورزشی را در المپیک نگه دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از جناب دکتر لشگری کمال تشکر را دارم زیرا با آمدن ایشان ورزش دانشگاه آزاد جانی دوباره گرفت و امیدوارم که تلاش ایشان و همه ورزشکاران بی‌نتیجه نماند و مسمر ثمر باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1084097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =