حمله هکری به وزارت امنیت داخلی و هزاران کسب و کار در آمریکا

وزارت امنیت داخلی ایالات متحده و هزاران کسب و کار در این کشور روز دوشنبه مورد یک رشته حمله هکری گسترده قرار گرفتند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از رویترز، وزارت امنیت داخلی ایالات متحده آمریکا و هزاران کسب و کار در این کشور روز دوشنبه در تقلای شناسایی و واکنش به یک رشته حمله هکری گسترده برآمدند که به ادعای مقامات آمریکا، دولت روسیه در آن دست داشته است.

سه تن از مقامات آگاه به این حمله هکری به خبرگزاری رویترز گفتند که ایمیل‌های ارسال شده از سوی مقامات وزارت امنیت داخلی آمریکا که عهده دار نظارت بر امنیت مرزی و دفاع در برابر حملات هکری است، در قالب یک رشته نفوذهای اطلاعاتی پیچیده در معرض دید هکرها قرار گرفته است.

این حملات که روز یکشنبه برای نخستین بار افشا شد، پیشتر وزارت خزانه داری و بازرگانی آمریکا را هدف قرار داد.

در همین ارتباط، ایالات متحده آمریکا روز یکشنبه یک هشدار اضطراری صادر کرد و به کاربران دولتی دستور داد تا ارتباط خود را با نرم افزار موسوم به «سولارویندز» که گفته می‌شود از سوی «بازیگران معاند» به خطر افتاده است، قطع کنند.

گفتنی است که خبرگزاری رویترز یکشنبه شب از حملات سایبری به وزارت خزانه داری آمریکا خبر داد. روزنامه واشنگتن پست نیز در گزارشی مدعی شد که هکرهای روسی پشت این حمله سایبری بوده‌اند.

طبق این گزارش روزنامه واشنگتن پست، پلیس فدرال آمریکا مشغول بررسی کمپین یک گروه هکری فعال در سرویس اطلاعات خارجی روسیه است که در میان شرکت‌های امنیتی بخش خصوصی به گروه ATP۲۹ یا Cozy bear معروف است.

به ادعای روزنامه واشنگتن پست، کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا در دولت باراک اوباما نیز توسط این گروه هکری هک شده بودند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1084113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =