تشکیل ۱۵ تیم برای برگزاری مسابقات کرسی‌های آزاد اندیشی/ مناظرات دانشجویی در فضای مجازی برگزار می‌شود

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس، گفت: تا به امروز ۱۵ تیم کرسی آزاد اندیشی با عناوین مختلف سلامت، شهرسازی، هنر، موضوعات اجتماعی و فرهنگی تشکیل شده است امیدواریم که با رعایت پروتکل‌ها برخی از این کرسی‌ها را به صورت حضوری برگزار کنیم درغیر اینصورت این تیم‌ها مناظرات خود را در فضای مجازی برگزار خواهند کرد.

وجیهه ترکمانی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در خصوص جشنواره «از حماسه تا حماسه» گفت: این جشنوراه با اقبال تعداد زیادی از دانشجویان مواجه شده است  به طوری که دانشجویان در روز دانشجو و سایر مناسبت‌ها اقدام به تولید محتوا و کلیپ و اشتراک گذاری آن در شبکه‌های مجازی کردند. لازم به ذکر است این جشنواره از سوی دانشجویان جدیدالورودبا استقبال زیادی روبه ور شده است.

وی تصریح کرد: حدود ۳۰۰ نفر با جشنواره «از حماسه تا حماسه» فعالیت می‌کنند. یکی از موضوعات مهم این جشنواره بحث سالگرد شهید قاسم سلیمانی است که دانشجویان در راستا از سخنرانی شهید سلیمانی با عنوان ما ملت امام حسینیم ما ملت شهادتیم برای نام‌گذاری کانال‌ها در فضای مجازی استفاده کردند. بسیاری از دانشجویان بخاطر شوق و علاقه به شهید سلیمانی در این جشنواره شرکت کردند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس، افزود: کرسی‌های آزاد اندیشی اخیرا با حضور معاونت فرهنگی و دانشجویی در واحدها کلید خورده به طوری که دانشجویان با هر رویکردی در هر تمام محورهای فرهنگی و اجتماعی با ریز عنوان‌های متنوع پاسخگوی نیازهای جوانان امروز است. و این موضوعات منطبق با ذائقه جوان امروزی است در اختیار دانشجویان قرار داده شد.

ترکمانی ادامه داد: تا به امروز ۱۵ تیم کرسی آزاد اندیشی با عناوین مختلف سلامت، شهرسازی، هنر، موضوعات اجتماعی و فرهنگی تشکیل شده است امیدواریم که با رعایت پروتکل‌ها برخی از این کرسی‌ها را به صورت حضوری برگزار کنیم درغیر اینصورت  این تیم‌ها مناظرات خود را در فضای مجازی برگزار خواهند کرد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس، تأکید کرد: این تیم‌ها گروه ۸ نفره است که به دو گروه ۴ نفره تقسیم می شوند تا با حضور ۳ داور و اساتید و کارشناسان و ناظران به مناظره بپردازند. پیش‌بینی می‌شود این ۱۵ کرسی را تا پایان سال برگزار کنیم تا تیم‌های برتر به سازمان معرفی شوند.

وی تأکید کرد: کرسی‌های آزاد اندیشی تاثیر بسزایی در معرفت افزایی دانشجویان دارد و به طور شاخص اعتماد به نفس دانشجو و حضور در جمع  و نیز بالابردن قدرت کلام و استنباط دانشجو تاثیر بسزایی دارد. همچنین در انجام کارهای جمعی، خلاقیت‌ها و باورهای جوان به تعبیر سخنان مقام رهبری برای حضور پویا در عرصه اجتماع است.

ترکمانی افزود: عمده دغدغه دانشجویان درحوزه تشکل‌ها شرایط کرونایی امروزی است که فعالیت‌ها و اردوهای آنها را تحت الشعاع قرار داده و فعالیت و حضور آنان در این عرصه را کمرنگ کرده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس، با اشاره به اینکه در این واحد دانشگاهی ۹ کانون فرهنگی و دانشجویی فعال است، اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی در مباحث مختلف از جمله مهارت زندگی، هلال  احمر، حجاب و عفاف، کتاب و اندیشه، کارآفرینی و تئاتر است.

ترکمانی گفت: در حال حاضر ۴ نشریه دانشجویی در این واحد دانشگاهی فعال است و یک مورد جدید نیز حدود چند روز است که به این لیست اضافه شده است. طبق دستور معاونت فرهنگی این نشریات به صورت الکترونیکی تولید خواهند شد. کارگاه‌هایی را به صورت مجازی و نیز با رعایت پروتکل برای  صفحه آرایی این نشریات برگزار می‌کنیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس، ادامه داد: مرکز مشاوره امین از آغاز شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی مشاوره‌های متعددی  را در بخش‌های روانشانسی و روانشناختی  و تغذیه و ورزش برای دانشجویان ارائه می‌دهد. یکی از مشاوره‌های این واحد دانشگاهی در مرکز مشاوره امین ارائه آموزش مجازی و چالش‌های موجود برسرراه دانشجویان است همچنین چند کارگاه در مورد رسانه و خانواده نیز برگزار شده است.  

انتهای پیام/

کد خبر: 1084127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =