همکاری دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت نفت در ۳ پروژه بزرگ صنعتی

رئیس هیئت مدیره شرکت پتروپالایش طلیعه سبز گفت: باتوجه به پتانسیل های دانشگاه آزاد و مذاکراتی که در این زمینه داشتیم، قرار بر این شد که ۳ پروژه را با عنوان گوگرد زدایی از فراورده های نفتی از جمله حلال های سبک و سنگین را با تخصیص ۸۰۰ میلیارد تومان با دانشگاه آزاد اسلامی جلو ببریم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، باقر بیرالوند رئیس هیئت مدیره شرکت پتروپالایش وزارت نفت در مراسم امضای قرارداد همکاری میان معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی و پتروپالایش وزارت نفت که صبح امروز در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، اظهارکرد: حدود ۷ ماه پیش با اداره ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد آشنا شدیم. البته بنده نزدیک به ۷ سال دانشگاه آزاد حضور دارم لذا توانمندی های بالفعلی را در این دانشگاه شناسایی کرده ام.

وی افزود: درحال حاضر پروژه های پتروپالایشی زیادی در وزارت نفت وجود دارد، به همین دلیل افراد توانمند و ظرفیت های دانشگاه آزاد اسلامی برای توسعه این حوزه باید به صورت تیمی و کمیته‌ای ساماندهی شوند. 

بیرالوند ادامه داد: باتوجه به پتانسیل های دانشگاه آزاد و مذاکراتی که در این زمینه داشتیم، قرار بر این شد که ۳ پروژه را با عنوان گوگرد زدایی از فراورده های نفتی از جمله حلال های سبک و سنگین را با تخصیص ۸۰۰ میلیارد تومان با دانشگاه آزاد اسلامی جلو ببریم.

رئیس هیئت مدیره شرکت پتروپالایش وزارت نفت تصریح کرد: پروژه دوم با عنوان بازیافت و بهینه سازی فراورده های جانبی پتروشیمی و زیرشاخه‌های نفتی با رویکرد تبدیل محصولات جدید قابل کاربرد صنایع نفتی و پتروشیمی، با تخصیص ۵۰۰ میلیارد تومان است.

وی درباره سومین پروژه همکاری با دانشگاه آزاد گفت: پروژه سوم نیز با عنوان پوشش‌های مقاوم رویه‌ای فلزی در برابر تغییرات شیمیایی (اسیدی و قلیایی) کاربرد جهت مخازن و سطوح فلزی با تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان است با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی انجام خواهد شد.

بیرالوند در پایان خاطرنشان کرد: انجام این پروژه ها می تواند بستری مناسب برای ایجاد سازمان های خصولتی و غیرخصولتی فراهم کند. باتوجه به معرفی افراد از سوی دانشگاه آزاد، می توانیم آن ها را در کارگروه های مختلف با پروژه های بین المللی با مبلغ بیش از ۲۰ میلیارد دلار به کار بگیریم. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1084166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =