ورود سامانه بارشی جدید به کشور و تداوم بارش‌ها تا اوایل هفته آینده

یک‌ کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ فریبا گودرزی در خصوص آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده کشور گفت: از امروز تا چهارشنبه بعد از ظهر با پایداری وضعیت آب‌وهوایی و افزایش آلاینده‌های هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت مواجه هستیم.

وی ضمن اشاره به اینکه امروز بعد از ظهر یک سامانه بارشی از سمت غرب و شمال غرب وارد کشور می‌شود، ادامه داد: این سامانه بارشی موجب می‌شود امشب در استان‌های آذربایجان‌های غربی و شرقی، کردستان، کرمانشاه و ایلام بارش‌ها آغاز شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه این سامانه بارشی فردا تقویت می‌شود و تمام مناطق واقع در نیمه غربی کشور را در بر می‌گیرد، اظهار کرد: روز پنجشنبه فعالیت این سامانه در جنوب غرب کشور، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس و بخش‌هایی از شمال بوشهر نیز سبب بارندگی می‌گردد.

گودرزی با اشاره به اینکه همچنین به علت فعالیت این سامانه بارشی پنجشنبه در دامنه‌های جنوبی البرز استان‌های البرز، تهران و قزوین بارش باران رخ می‌دهد، افزود: جمعه یک سامانه بارشی جدید وارد کشور می‌شود که با این سامانه ادغام می‌گردد و همه مناطق نیمه غربی کشور را در بر می‌گیرد.

وی ضمن بیان اینکه تقریبا تا اوایل هفته آینده شاهد بارندگی هستیم، توضیح داد: از امروز تا آخر هفته برای شرق، شمال شرق و جنوب شرق که امروز سردترین مناطق در کشور هستند، افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود و همچنین دمای هوا از فردا تا جمعه در مناطق غرب و شمال غرب کشور روند کاهشی دارد.

این کارشناس سازمان هواشناسی در خصوص آخرین وضعیت جوی پایتخت بیان کرد: امروز در بخش‌هایی از استان تهران با غبار مواجه هستم و فردا بعد از ظهر سامانه بارشی به پایتخت می‌رسد و به همین دلیل چهارشنبه بعد از ظهر و پنجشنبه برای این شهر  بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1084186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =