بیانیه گام دوم با تعامل حوزه و دانشگاه به یک گفتمان تبدیل شود

دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه (علم و فرهنگ) دوبال سرآمد کشور هستند، گفت: وحدت حوزه و دانشگاه باعث تعالی علوم انسانی و ارتقای علوم انسانی  می شود،بنابراین بیانیه گام دوم انقلاب با کمک حوزه و دانشگاه می تواند به یک سند  اجرایی و در نهایت به  یک گفتمان تبدیل شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز بازدید از حوزه‌های مختلف  دانشگاه و نشست مشترک شورای معاونان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک با حضور هیات رئیسه دانشگاه و رئیس، معاونان، مدیران گروه های آموزشی، اعضای هیات علمی واحد محلات در راستای بررسی عملکرد حوزه‌های آموزشی، پژوهش وفناوری، اداری و مالی و فرهنگی و بررسی مسائل و مشکلات دانشگاه در سالن اجتماعات واحد محلات برگزار شد.  
در این نشست حسین کلانتری با گرامیداشت هفته پژوهش، یاد و خاطره شهید مفتح و محکوم‌کردن ترور شهید فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای ایران بیان کرد: شهید مفتح، پرچمدار وحدت حوزه و دانشگاه است و در این زمینه مقاله ای تحت عنوان "وحدت مسجد و دانشگاه"در سال ۴۰درمجله مکتب اسلام چاپ کرد و دیدگاه های خودرا دراین زمینه در مقاله بیان کرد.

وی اضافه کرد: وحدت حوزه و دانشگاه از دغدغه های حضرت امام خمینی(ره) بوده که در سخنان خود و در وصیت نامه سیاسی الهی خود به این موضوع تاکید کردند.  

کلانتری گفت: وحدت حوزه و دانشگاه یکی از ارکان پیروزی انقلاب اسلامی است و ما هیچ وقت نباید سه عامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی یعنی وحدت کلمه، دین و نقش روحانیت متعهد را فراموش کنیم. این وحدت عاملی در مقابل تهاجم فرهنگی است و در زمانی که دشمنان ما می کوشند بذر نفاق و دو دستگی را پراکنده کنند اتحاد حوزه و دانشگاه لازمتر است.

دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه وحدت حوزه ودانشگاه (علم و فرهنگ) دوبال سرآمد کشور هستند، گفت: وحدت حوزه و دانشگاه باعث تعالی علوم انسانی و ارتقای علوم انسانی  می شود و می تواند این هم افزایی در راستای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی باشد.  بیانیه با کمک حوزه و دانشگاه می تواند به یک سند  اجرایی و در نهایت به  یک گفتمان تبدیل شود.

دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی در خصوص حوزه فرهنگی و برگزاری  فعالیت های فرهنگی در واحد محلات خاطرنشان کرد: کار فرهنگی به عنوان رکن اصلی فعالیت های دانشگاه است  و هرچقدر فعالیت فرهنگی  داشته باشید علاوه بر این بودجه مصوب ما از استان تامین می کنیم.

1

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی بر جذب درآمدهای شهریه ای، غیرشهریه‌ای  و جذب دانشجو، برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت برای سازمان‌ها و ارگان‌های شهرستان تاکید  و همکاری اعضای هیات علمی را  مهم ارزیابی کرد  و گفت:  اعضای هیات رئیسه و اعضای هیات علمی واحد بایستی با همفکری و همکاری با یکدیگر به اهداف از پیش تعیین‌شده و کلان دانشگاه دست یابند.

کلانتری  با بیان اینکه شهرستان محلات دارای پتانسیل و مزیت های نسبی فراوان از جمله تولید گل و گیاهان زینتی، سنگ های تزئینی و نما ، گیاهان دارویی، توان کشاورزی و... است که می تواند در ایجاد درآمد غیرشهریه‌ای قدم های بزرگ و موثری بردارد و چنانچه موانعی در این زمینه  باشد ما به سهم خود در استان در رفع موانع تلاش و مساعدت های لازم را  انجام خواهیم داد.     

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین مهدی همتی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی اظهار کرد : امتیاز آدم نسبت به سایر موجودات عقل است اگر در جامعه ای عقلانیت حاکم شود آن جامع بر سایر جوامع برتری خواهد داشت.

مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاداسلامی استان  مرکزی با بیان اینکه حضرت علی ع(ع)  عقل را به عقل فطری و عقل کسبی تقسیم کرده است، اظهار کرد:  اگر از عقل و اندیشه استفاده نشود همانند آب راکد گندیده می شود و اگر قرار است جامعه بروز شود انتظار از دانشگاه این است که در سایه عقلانیت و اندیشه بتواند به جامعه کمک کند و فی الحال از واحد محلات انتظار می رود با این همه امکانات و آوازه این شهر کارهایی در خور نام و شهرت این شهر انجام شود.  

در ادامه  محمد باقری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد محلات ضمن خیر مقدم به میهمانان حاضر درجلسه گزارش کوتاهی از فعالیتهای انجام شده واحد ارائه کرد.  
باقری از افزایش ۳۰ درصدی جذب دانشجو، طرح های برون دانشگاهی با شرکت ...عمران چاه بهار، تاسیس مرکز مشاوره، طرح کاشت آناناس، دریافت مرکز رشد اقماری وابسته به مرکز رشد اراک، برگزاری یادواره شهدای گمنام و ادامه ساخت یادمان شهدای گمنام و ... نام برد.

22

 
در ادامه عملکرد حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، اداری، فرهنگی و فناوری واحد محلات مورد بحث، بررسی و ارزیابی قرار گرفت و  موضوعات ذیل؛ برون سپاری سالن ورزشی و فضای سبز، تشکیل کمیته وصول مطالبات، آبزی پروری، تعامل با کارخانه ها در خصوص جذب دانشجو بصورت گروهی، استفاده از پتانسل خیرین و برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت، تامین نیازهای حفاظت فیزیکی  ، مدرسه کنکور، راه اندازی مهد کودک، راه اندازی مدارس عالی مهارتی، راه اندازی گلخانه واحد و... و به تصویب رسید.
لازم به ذکر است قبل از جلسه کلانتری رئیس دانشگاه آزاداسلامی استان مرکزی و محمد باقری سرپرست واحد محلات با  محمدرضا ناظری سرپرست فرمانداری شهرستان محلات دیدار و گفتگو کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1084187

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =