ارز ۴۲۰۰ تومانی، صنعت دارو را نابود کرده است

عضو اتاق بازرگانی تهران گفت: تزریق ارز ۴۲۰۰ تومانی به حوزه تولید دارو، منجر به نابودی توسعه و سرمایه گذاری صنعت دارو شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ محمود نجفی عرب، امروز در هجدهمین جلسه هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، اظهار داشت: ۹۷ درصد از داروی مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود و حداکثر حدود ۳۰ درصد ارز ۴۲۰۰ تومانی در حوزه تولید دارو هزینه می‌شود و بقیه ارز مورد نیاز تولید دارو ارز نیمایی است.

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران افزود: بر این اساس فقط مواد اولیه و مواد اکتیو تولید دارو مشمول ارز ۴۲۰۰ تومانی می‌شود و به همین دلیل این موضوع زیان هنگفتی را به حوزه تولید دارو وارد کرده است.

نجفی عرب ادامه داد: از آنجا که تهیه ماشین آلات و قطعات یدکی تولید دارو و در مجموع سرمایه گذاری در بخش تولید دارو، بر مبنای ارز نیمایی انجام می‌شود و در مقابل کالاهایی که در حوزه دارو تولید می‌شود باید بر مبنای ارز ۴۲۰۰ تومانی فروخته شود در نتیجه در ۲ سال گذشته نرخ استهلاک سرمایه گذاری به شدت افزایش یافته و بنابراین در حوزه تولید دارو هیچ سرمایه گذاری انجام نشده است.

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: در مجموع ارز ۴۲۰۰ تومانی که در حوزه تولید دارو تزریق می‌شود منجر به نابودی توسعه و سرمایه گذاری صنعت دارو شده و آسیب زیادی به این بخش وارد کرده است.

وی افزود: بنابراین اگر در بودجه سال ۱۴۰۰ باز هم به تولید دارو ارز ۴۲۰۰ تومانی اختصاص یابد مشکلات تولید در بخش دارو به صورت کاملاً جدی افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1084207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =