شناسایی و دستگیری چندین باند اخلال در نظام ارزی کشور

سخنگوی قوه قضاییه از شناسایی و دستگیری چندین باند اخلال در نظام ارزی کشور با اقدامات دستگاه قضایی خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ غلامحسین اسماعیلی در گفتگوی تلفنی با بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما اظهار کرد: چندین باند اخلال در نظام ارزی کشور با اقدامات دستگاه قضائی شناسایی و دستگیر شدند.

سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه بزرگترین باند در استان خراسان رضوی شناسایی شد که ۱۹ متهم دستگیر شدند، افزود: این باند با صدور کارت‌های بازرگانی به نام اشخاص ضعیف و بی‌بضاعت و با تبانی عوامل گمرک رفع تعهد ارزی خلاف واقع انجام می‌دادند.

وی ادامه داد: ارز ناشی از صادرات این باند که باید رفع تعهد ارزی کند مجموعاً ۱/۴ میلیارد یورو است.

اسماعیلی تصریح کرد: در برخی استان‌های دیگر باندهای دیگری شناسایی و دستگیر شدند؛ ۵ نفر با ۵۰ میلیون یورو تعهد ارزی در کرمانشاه؛ دو نفر با ۱۲ میلیون یورو تعهد ارزی در آستارا؛ ۴ نفر با ۱۴ میلیون یورو تعهد ارزی در بندرعباس، ۵ نفر با ۱۵۱ میلیون تعهد ارزی [با همدستی برخی عوامل گمرک] در گمرک غرب و ۴ نفر با ۱۶ میلیون در گمرک شهریار بخشی از پرونده بزرگ اقدام قاطع قوه قضائیه در پیگیری ارزهای صادراتی است که با معرفی ازسوی بانک مرکزی انجام شد.

وی افزود: پیگیری تعهدات ارزی صادرکنندگان کالا بدون تشکیل پرونده و با مذاکره و پیگیری نیز در دستور کار قرار دارد که درهمین ایام اخیر معادل ۹ میلیارد یورو از تعهدات ارزی صادرکنندگان رفع تعهد شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1084254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =