مراجعه بیش از ۷۰۰ نفر به مرکز مشاوره امین واحد آمل/ ارسال 27 کلیپ و عکس به جشنواره «از حماسه تا حماسه»

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آمل، با اشاره به اینکه تا به امروزی بیش از ۷۰۰ نفر به مرکز مشاوره امین مراجعه کرده‌اند، گفت: بیشترین علت مراجعه از اواخر سال ۹۸ شیوع ویروس کووید۱۹، استرس و اضطراب، وسواس، مشکلات اقتصادی و افزایش اختلافات زنانشویی بوده است.

سید محمد وحدت معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آمل، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با بیان اینکه تا به امروز ۲۷ نفر در جشنواره «از حماسه تا حماسه» آثار خود را که به صورت کلیپ و عکس بارگذاری کرده‌اند، اظهار کرد: با همکاری روابط عمومی و فناوری اطلاعات واحد و کارکنان حوزه فرهنگی و دانشجویی که در فضای مجازی متبحر هستند طراحی و کلیپ‌های فرهنگی و بصیرتی برای تنویر افکار عمومی و دانشجویان و کارکنان و اساتید واحد انجام داده است.

وی تصریح کرد:همچنین با همکاری سپاه شهرستان آمل و مسئولان شهری قصد داریم مراسم در خور و شایسته‌ای برای سردار دل‌ها در ۱۳ دیماه به صورت مجازی برگزار کنیم. این کار  با مشارکت بسیج دانشجویی و بسیج کارکنان و اساتید و تشکل‌های واحد انجام خواهد شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آمل، تأکید کرد: برای تشویق و ایجاد انگیزه بین دانشجویان جهت شرکت در جشنواره از ظرفیت اساتید معارف دانشگاه استفاده شده است. در رابطه با این جشنواره تبلیغات از طریق روابط عمومی با ارسال پیامک و کانال‌های مجازی صورت گرفته است. همچنین خلاصه  و چکیده بخشنامه به همراه تسهیلات آن (۱۵درصد تخفیف دانشجویی برای آثار برتر) در فضای مجازی ارائه شده است. برای کارمندان نیز امتیاز فرهنگی به همراه لوح تقدیر در نظر گرفته شده است.

وحدت گفت: در حال حاضر ۶ تیم دانشجویی برای شرکت در کرسی آزاد اندیشی به استان معرفی شده است که این مهم با استقبال دانشجویان به ویژه بسیج دانشجویی مواجه شده است. ۴ تیم دیگر نیز در حال بررسی است. موضوعات «انقلاب اسلامی موجب همگرایی کشورهای اسلامی شده است»، «مشکلات کنونی اقتصادی جامعه نتیجه تحریم»، «مدیریت جهادی» از اقبال و تاثیرپذیری بیشتری برخوردار بودند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آمل، تصریح کرد: افزایش نفوذ فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی بین دانشجویان همچنین نظارت و هدایت و حمایت مستمر بر فعالیت‌های تشکل‌ها و گسترش و بسط فعالیت‌ها و برنامه‌ها در میان دانشجویان برای نیل به جامعه معنوی و شاداب است.

وی اضافه کرد: مهمترین دغدغه تشکل‌ها تخریب اخلاق و معرفت دینی، تحلیل سیاسی صحیح و منطقی عمیق، جلوگیری از سیاسی کاری و جلوگیری از نفوذ دشمن و فراموش نکردن آرمان‌ها است.

وحدت افزود: افزایش بودجه فرهنگی باعث رشد و بالندگی دانشجویان در مناسبت‌هاو برنامه‌های مختلف فرهنگی شده است به طوری که این فعالیت‌ها در فضای مجازی از نظر کمیت و کیفیت افزایش یافته است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آمل، با اشاره به نحوه شکل گیری کانون‌های فرهنگی و دانشجویی، گفت: این کانون‌ها از طریق دانشجویان به معاونت فرهنگی دانشجویی واحد تقاضا داده می شود و بعد از بحث و بررسی در شورای فرهنگی واحد از شورای فرهنگی مصوبه می گیرد.

وحدت ادامه داد: ۵ نفر به عنوان اعضای اصلی هیئت موسس شروع به نوشتن اساسنامه می کنند و بعد از نوشتن اساسنامه و تبیلغات در سطح دانشگاه دانشجویان جهت عضویت در شورای مرکزی کانون نام نویسی و بعد از مراحل تحقیق و بررسی از بخش‌های دیگر دانشگاه در خصوص دانشجویان ثبت نامی مجوزانتخابات مشخص می شود.

وی اضافه کرد: تمام دانشجویانی که از قبل فرم ثبت نام را تکمیل کرده اند جهت شرکت در انتخابات می توانند حضور گسترده داشته باشند تا افراد مورد نظر را انتخاب کنند. از بین افراد ۵ نفر اعضای اصلی و ۲ نفر به عنوان علی البدل انتخاب می شوند.

وحدت تصریح کرد: عمده فعالیت کانون‌ها فرهنگی، اجتماعی، هنری، سیاسی وادبی است و دانشگاه در حمایت از کانون‌ها اقدام به تخصیص بودجه، تشکیل جلسات ماهیانه در حمایت از کانون‌ها و دادن تخفیف شهریه، اختصاص استاد مشاور فرهنگی و برگزاری اردوهای فرهنگی و برگزاری جشنواره و نمایشگاه ها می کنند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آمل، ادامه داد: در حال حاضر در این واحد دانشگاهی ۵ کانون فرهنگی دانشجویی و ۳ نشریه فعال است.

وی هدف از راه‌اندازی مرکز مشاوره امین را  ارائه خدمات همه جانبه مشاوره روانشناسی و البته راهنمایی به دانشجویان اساتید و خانواده های آنان عنوان کرد و گفت: درصدد هستیم تا با ارائه مشاوره محیطی امن و آرام و و دور از هرگونه نگرانی به مسائل مدنظر مراجع پرداخته و باری از دوش انها برداشته شود.

وحدت اضافه کرد: اگرچه آموزش‌ها مجازی شده  اما در شرایط عادی که دانشگاه فعال است و یا با حضور یک سوم کارکنان فعالیت می کنند مراجعان که تمایل به مشاوره حضوری داشته باشند جلسات مشاوره با حفظ پروتکل‌های بهداشتی به صورت حضوری انجام می‌شود و برای سایرین نیز به صورت تلفنی و یا به صورت پیام در اینستاگرام و سایر بخش‌های فضای مجازی دانشگاه انجام می‌شود. تا به امروزی بیش از ۷۰۰ نفر به مرکز مشاوره امین مراجعه کرده‌اند.

وحدت افزود: بیشترین علت مراجعه از اواخر سال ۹۸ شیوع ویروس کووید۱۹، استرس و اضطراب، وسواس، مشکلات اقتصادی افزایش اختلافات زنانشویی، انصراف از تحصیلی است.

وی خاطرنشان کرد: به صورت منظم و پیوسته پیام‌هایی به صورت تصویری، صوتی و انیمیشن در فضاهای مجازی مرتبط در اینستاگرام، واتس اپ و ... گذاشته می شود تا به صورت طنز و غیره بتوانیم استرس و نگرانی دانشجویان را کاهش دهیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1084275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =