مهم‌ترین دغدغه تشکل‌های دانشجویی حمایت مالی است

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فارسان، با بیان اینکه مهم‌ترین دغدغه اعضای تشکل‌های دانشجویی حمایت مالی است گفت: در حال حاضر تمرکز اصلی تشکل‌ها بر موضوعات سیاسی-اجتماعی روز کشور است. متاسفانه منابع مالی این واحد اندک است، با این حال افزایش بودجه فرهنگی باعث انگیزه بیشتر اعضای تشکل می‌شود.

مجید قاسمی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فارسان، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در خصوص جشنواره «از حماسه تا حماسه»، اظهار کرد: اطلاع‌رسانی در سطح فضاهای مجازی به دانشجویان صورت گرفته است. صفحات مجازی و کانال‌هایی جهت جمع‌آوری و انتشار آثار در محورهای اربعین حسینی، شهادت حاج قاسم سلیمانی و پیروزی انقلاب اسلامی تولید شده است.

وی تصریح کرد: برای دانشجویان شرکت کننده در این جشنواره ۲ نمره دروس گروه معارف اسلامی و برای برگزیدگان در سطح واحد جوایز نقدی تا سقف ۵۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است. همچنین برای اعضای هیات علمی که اقدام به تولید آثاری با موضوع شهادت حاج قاسم سلیمانی کنند امتیاز فرهنگی منظور خواهد شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فارسان، گفت: به منظور استفاده بهینه از برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی از پتانسیل‌های موجود در سامانه برگزاری کلاس‌ها استفاده خواهد شد.

قاسمی تصریح کرد: در  واحد فارسان ۲ تشکل دانشجویی فعال وجود دارد. مهمترین دغدغه اعضا تشکل حمایت مالی بوده و تمرکز آنها بر موضوعات سیاسی-اجتماعی روز کشور است. متاسفانه منابع مالی این واحد اندک است، با این حال افزایش بودجه فرهنگی باعث انگیزه بیشتر اعضا تشکل می‌شود.

وی افزود: تشکل‌های فعلی با اخذ مجوز از سازمان مرکزی در سنوات گذشته ایجاد و راه اندازی شده‌اند و در هر تشکل حدود ۱۰ نفر فعالیت مستمر داشته‌اند. فعالیت‌های فرهنگی تشکل‌ها در حوزه برگزاری مراسم و آیین‌های دینی و مذهبی، تکریم مقام شهدا و مبحث حجاب و عفاف بوده است. دانشگاه در خصوص اخذ مجوز، تامین منابع مالی و اجرای فعالیت‌های فرهنگی تشکل‌ها را یاری کرده است.

قاسمی گفت: در این واحد دانشگاهی هم‌اکنون ۲ تشکل دانشجویی و ۳ نشریه فعال است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فارسان، اظهار کرد: تامین مکانی برای مشاوره دانشجویان در حوزه‌های مختلف درسی، ازدواج، خانوادگی و اجتماعی با حضور روانشناسان و اعضا هیات علمی گروه مشاوره انجام شده است.

وی تصریح کرد: تا قبل از تعطیلی دانشگاه به دلیل شیوع ویروس کرونا، به طور متوسط هر هفته ۱۰ مراجعه کننده به دفتر مشاوره دانشگاه گزارش می‌شد. اغلب مراجعان موضوعاتی در حیطه مسائل خانوادگی و ازدواج مطرح کردند.

قاسمی افزود: راه اندازی گروه و کانال ارتباطی با مسئولان مرکز مشاوره در شبکه‌های مجازی مورد استفاده دانشجویان جهت تامین بستر ارتباطی با دفتر مشاوره انجام می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1084335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =